فرمت جدید و اصلاح سهمیه‌بندی؛/ تغییر بزرگ احتمالی در انتظار فینال جام حذفی


فرمت جدید و اصلاح سهمیه‌بندی؛/ تغییر بزرگ احتمالی در انتظار فینال جام حذفی

با توجه به تغییرات در اعطای سهمیه مسابقات آسیایی، احتمال دارد جام حذفی نیز جایگاه و اعتبار فعلی خود را از دست بدهد.

به گزارش "ورزش سه"، فینال جام حذفی در حالی بین پرسپولیس و استقلال برگزار خواهد شد که بی‌توجه به تیم قهرمان، این تراکتور است که سهمیه این جام را کسب خواهد کرد. چرا که پرسپولیس و سپاهان پیشتر سهمیه گرفته‌اند و استقلال هم از لیگ قهرمانان کنار رفته تا این تیم چهارم لیگ برتر باشد که سهمیه را به دست می‌‌آورد.

با این حال، تیم نساجی فصل گذشته با قهرمانی جام حذفی توانست یک سهمیه ارزشمند لیگ قهرمانان را تصاحب کند. در سال‌های گذشته نیز تیم‌هایی که در لیگ برتر وضعیت چندان خوبی نداشتند، با قهرمانی حذفی به آسیا میان‌بر می‌زدند. اما حالا ممکن است اوضاع کاملاً تغییر کند.

از فصل 2024-25، کنفدراسیون فوتبال آسیا مسابقات قاره را به سه سطح تغییر خواهد داد. ایران در سطح نخست 2+1 سهمیه خواهد داشت و در سطح سوم از یک سهمیه برخوردار خواهد بود. این برای اولین‌بار از زمان تاسیس لیگ قهرمانان آسیاست که فوتبال ایران در دو سطح نماینده خواهد داشت.

پیش از اینکه لیگ قهرمانان آغاز به کار کند، مسابقات قاره‌ای در تورنمنت جام باشگاه‌ها و جام برندگان خلاصه می‌شد. ایران یک سهمیه در جام باشگاه‌ها داشت که در اختیار قهرمان لیگ برتر بود و سهمیه جام برندگان نیز به قهرمان جام حذفی می‌رسید.

نکته مهم اینکه در اغلب لیگ‌های اروپایی نیز سهمیه‌های لیگ قهرمانان آسیا به تیم‌های برتر لیگ برتر داده می‌شود و قهرمان جام حذفی عموماً به لیگ اروپا یا لیگ کنفرانس می‌رود.

حالا سازمان لیگ و فدراسیون که برای اعلام سهمیه‌بندی لیگ بیست و یکم و بیست و دوم، تأخیر بسیار زیادی داشتند، بار دیگر در معرض یک تصمیم‌گیری مهم خواهند بود. آیا قهرمان جام حذفی به لیگ نخبگان خواهد رفت یا سهمیه تورنمنت دوم ای اف سی را کسب می‌کند؟ این پرسشی است که تصمیم‌گیران فوتبال ایران باید به آن پاسخ بدهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال داخلی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس