خوبی آنها این است که تک ستاره ندارند؛/ امیدواری مهاجم سابق سرخ به تکرار تاریخ در فینال


خوبی آنها این است که تک ستاره ندارند؛/ امیدواری مهاجم سابق سرخ به تکرار تاریخ در فینال

مهاجم سال‌های دور پرسپولیس معتقد است این تیم با مهره‌های تاثیرگذار خود می‌تواند با دبل قهرمانی، تاریخ‌ساز شود.

به گزارش "ورزش سه"، در آستانه دیدار حساس پرسپولیس و استقلال در فینال جام حذفی باشگاه‌های کشور، پایان رافت، مهاجم سابق و پیشکسوت سرخپوشان، در گفتگویی با خبرنگار ما به بررسی شرایط دو تیم برای رقابت در این دیدار حساس پرداخت.

او در ابتدای صحبت‌های خود گفت: قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر را به همه هواداران، پیشکسوتان، کادرفنی، بازیکنان و تمام اعضای خانواده بزرگ پرسپولیس تبریک می‌گویم. سال سختی بود و تا روز آخر قهرمان مشخص نبود اما سرخپوشان از همان اوایل مصمم به قهرمانی بودند و رفته رفته هم شرایط پرسپولیس خیلی بهتر شد و قهرمان شد.

رافت سپس در خصوص شرایط پرسپولیس برای دربی فینال جام حذفی عنوان کرد: پرسپولیس در تمام خطوط خود از دروازه‌بان و دفاع تا هافبک و فوروارد شرایط خیلی خوبی دارد و در ۱۰ بازی آخر پرسپولیس تمام بازیکنان این تیم خیلی خوب ظاهر شدند و در مقابل تیم استقلال هم رقیب سنتی و جدی پرسپولیس است و جدال این دو تیم همیشه زیبا بوده است. با این حال فکر می‌کنم پرسپولیس می‌تواند قهرمانی جام حذفی را هم به هواداران هدیه بدهد.

مهاجم سابق سرخپوشان در مقایسه از عملکرد خط حمله دو تیم بیان کرد: هر دو تیم مهره‌های خوبی در خط هافبک و خط حمله در اختیار دارند. درباره خط حمله پرسپولیس باید بگویم زمانی که لوکادیا در این تیم حضور داشت، بار تیم را بر دوش می‌کشید اما پس از جدایی این بازیکن هم با بازگشت عیسی آل‌کثیر و آمادگی سایر بازیکنان هجومی پرسپولیس، انرژی بسیار خوبی در این خط ایجاد شد و در نهایت دیدیم زمانی که دچار مشکل می‌شدیم، وحید امیری، مهدی ترابی، سروش رفیعی و سعید صادقی به تیم کمک کنند.

وی افزود: تیم استقلال هم فورواردهای خوبی در اختیار دارد و در دو بازیکن اخیر خود هم هفت گل به تراکتور و چهار گل به هوادار زد. خط حمله این تیم بسیار خطرناک است اما در‌ مجموع مدافعان استقلال نقاط ضعف زیادی دارند و پرسپولیس با مهره‌های تاثیرگذاری که در خط جمله در اختیار دارد، می‌تواند به حریف ضربه وارد کند.

خوبی آنها این است که تک ستاره ندارند؛/ امیدواری مهاجم سابق سرخ به تکرار تاریخ در فینال

بازیکن سابق پرسپولیس با تمجید از خط دفاعی این تیم ادامه داد: پرسپولیس از عقب بازیسازی می‌کند و بازیکنانی نظیر علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، گولسیانی، علی نعمتی، دانیال اسماعیلی‌فر و در مقابل آنها هم میلاد سرلک عملکرد بسیار خوبی در این فصل ارائه دادند و بسیار هماهنگ هستند و این موضوع می‌تواند یکی از نقاط قوت پرسپولیس برای این مسابقه باشد. البته باید به این موضوع اشاره کنیم که استقلالی‌ها قهرمانی لیگ را از دست داده‌اند و آخرین امیدشان به فینال حذفی است و همین موضوع هم جذابیت این مسابقه را بالا می‌برد.

رافت که سابقه حضور در دربی در فینال جام حذفی را دارد، در این باره گفت: این بازی تداعی مسابقه ۲۴ سال قبل در فینال جام حذفی است. آن مسابقه، اولین دربی من بود و ما با گل مهدی هاشمی‌نسب از روی نقطه پنالتی از حریف پیش افتادیم و سپس استقلال گل مساوی را زد اما در نهایت در دقیقه ۸۸ یک توپ در کنار محوطه جریمه به من رسید و من توپ را ارسال کردم و آقای پیروانی گل دوم را زد تا ما برنده شویم. نکته جالب اینکه ما آن سال دبل کردیم و حالا پرسپولیس این فرصت را دارد که تاریخ را تکرار کند.

او با اشاره به حساسیت دربی‌های جام حذفی عنوان کرد: همیشه دربی‌ها شرایط خاص خودشان را دارند اما این مسابقه هم از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است و حتی ممکن است به وقت اضافه کشیده شود. در این مسابقه هیچ چیز مشخص نیست و همین هم استرس خاصی برای هواداران، بازیکنان و حتی مربیان در پی خواهد داشت. البته پرسپولیس با توجه به اینکه قهرمان لیگ شده، با آرامش بیشتری در بازی حاضر می‌شود و شانس بالایی برای پیروزی و قهرمانی دارد.

رافت در‌ پایان در پاسخ به این سوال که ستاره این دربی چه کسی خواهد بود، گفت: یکی از عوامل موفقیت امسال پرسپولیس این بود که تک ستاره نداشت و همه بازیکنان ستاره بودند؛ همه بازیکنان به بهترین شکل به وظیفه خودشان عمل کردند و باعث شدند تیم پرسپولیس، ستاره باشد. من امیدوارم در روز بازی هم تیم پرسپولیس، ستاره بازی باشد و همه بازیکنان با تمام وجود بازی کنند و با دبل، در تاریخ فوتبال ماندگار شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال داخلی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اسم سحر قریشی در روزنامه صداوسیما سانسور شد