پیش بینی معاملات بورس 7 خرداد 1402


پیش بینی معاملات بورس 7 خرداد 1402

بورس این روزها بیشتر از هر زمان دیگری منتظر بهانه برای صعود و اصلاح است و با کمترین خبر مثبت صعودی و با کمترین ریسک نزولی می شود.

پیش بینی معاملات بورس 7 خرداد 1402

به گزراش ایران اکونومیست، شاخص کل بورس امروز بیش از ۳۴ هزار واحد اصلاح کرد، عده‌ای از تحلیلگران بازار سرمایه علت آن را عرضه اولیه می‌دانند و عده‌ای دیگر ریسک‌های خارجی مانند حمله گروه تروریستی طالبان به مرزهای ایران را علت آن برشمردند، اما برخی دیگر از تحلیلگران ریزش دلار را با سیگنال توافق دانستند، البته تمام این امور بهانه بوده و علت اصلی نبودن پول در بازار است.

علی فراقی کارشناس بازار سرمایه درباره وضعیت بازار سرمایه در روز شنبه گفت: در روز شنبه با توجه به عرضه اولیه شاهد افزایش عرضه‌ها و فشار فروش در نمادها بودیم، نکته مهمی که این روزها وجود دارد میزان اندک ارزش معاملات خرد است، ارزش معاملات به کانال ۱۰ هزار میلیارد تومان رسیده و این روند اگر افزایشی باشد می‌تواند روزهای منفی را در بازار سرمایه افزایش دهد.

فراقی افزود: زمانی که ارزش معاملات خرد پایین است با یک عرضه اولیه شاهد افزایش فروش در بازار هستیم. اگر ریسک خارجی در بازار وارد نشود می‌توان انتظار روند بهتری در معاملات یکشنبه در نیمه دوم معاملات داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تالاب‌ های چهارمحال‌ و بختیاری از جاذبه های گردشگری در نوروز + عکس