من 16 ساله قاتل هستم ! / جنایت در بوستان ارتش


من 16 ساله قاتل هستم ! / جنایت در بوستان ارتش

حوادث رکنا: 16 ساله بود که دستانش بوی خون گرفت ! مادر هر وقت به دیدارش می رود با همه وجودش گریه می کند ! آن روز شوم و آن تماس تلفنی کافی بود تا در این سن و سال کم مهر قاتل بر پیشانی اش بزنند.

به گزارش رکنا، ساعت ۵ عصر 13 مهرماه ۱۴۰۱ به ماموران پلیس خبر رسید درگیری چند پسر نوجوان در پارک ارتش به خون کشیده شده و پسر ۱۷ ساله ای به نام دانیال از ناحیه سینه چاقو خورده و به بیمارستان امام حسین منتقل شده است. ماموران پلیس برای تحقیق به پارک ارتش رفتند وبه تحقیق میدانی پرداختند که در بررسی ها روشن شد دانیال در درگیری با پسر16 ساله ای به نام رسام زخمی شده است.

در حالی که ردیابی رسام آغاز شده بود از بیمارستان خبر رسید دانیال به خاطر شدت خونریزی و پارگی قلب جان سپرده است. با مرگ پسر نوجوان ،رسام در خانه پدری اش ردیابی و بازداشت شد و پلیس به تحقیق از شاهدان پرداخت.

دوست دانیال که شاهد درگیری خونین بود گفت: امروز من و دانیال داخل پارک بودیم.او از من خواست به خیابان برویم و سیگار بخریم. ما مقابل مغازه رفته بودیم تا سیگار بخریم که با رسام روبه رو شدیم .فکر می کنم دانیال و رسام از قبل با هم درگیر بودند .چون به محض روبه رو شدن با هم ناگهان دانیال جلو رفت و سیلی ای به صورت رسام زد و به او فحش داد .آنها با هم درگیر شدند و رسام چاقویی را از جیبش بیرون آورد و یک ضربه به سینه دانیال زد و گریخت.

شاهد دیگر گفت: من دانیال را دیدم که با شیشه شکسته به سمت رسام حمله کرد و رسام هنگام فرار با چاقویی که در دست داشت ضربه ای به شکم دانیال زد.

اعتراف پسرنوجوان به درگیری خونین

رسام در بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرد و گفت: من و دانیال با هم دوست بودیم و او را از قبل می شناختم. آن روز فکر می کنم دانیال حال طبیعی نداشت و مشروب خورده بود که با من تماس گرفت و از من خواست تا به حسابش پول واریز کنم. اما من به حرف او توجهی نکردم و گوشی موبایلم را قطع کردم .ولی او پشت سر هم زنگ می زد ومی گفت چون پشت سرم حرف های نامربوط زده ای باید حسابم را شارژ کنی. من به او گفتم اشتباه می کند و من حرفی پشت سر او نزده ام اما گوشش بدهکار نبود.

وی افزود: در تماس آخر از من خواست تا سر خیابان بروم، من هم رفتم آنجا دیدم دانیال و دوستش منتظرم ایستاده اند.او بلافاصله به سمتم حمله ور شد و سیلی محکمی به صورتم زد. من عقب رفتم اما او شیشه دلستری را از زیر پیراهنش بیرون آورد و آن را به کنار جدول زد و شکست و می خواست با شیشه شکسته به من حمله کند.

وی ادامه داد :من از قبل برای دفاع از خودم کارد آشپزخانه ای را همراه برده بودم وقتی دانیال با شیشه به سمت من حمله ور شد چاقو را به سمتش گرفتم تا او بترسد اما چاقو ناخواسته با قلب او برخورد کرد. من که ترسیده بودم بلافاصله به خانه برگشتم و موضوع را به پدرم گفتم .پدرم از من خواست خودم را به پلیس تحویل دهم که همان موقع مأموران پلیس رسیدند و من بازداشت شدم.

وی در حالی که سرش را پایین انداخته بود و اشک می ریخت گفت : باور کنید دانیال بی دلیل دعوا راه انداخته بود و از من پول زور می خواست. وقتی در خیابان به صورتم سیلی زد و به مادرم فحش داد عصبانی شدم و نتوانستم تحمل کنم به همین خاطر برای ترساندنش چاقو کشیدم اما هرگز قصد کشتن او را نداشتم .

به دنبال اعترافات پسر نوجوان، وی به پزشکی قانونی معرفی شد و کارشناسان پزشکی قانونی پس از معاینات بالینی سلامت روان وی را تایید کردند. اما در گزارشی اعلام کردند وی هنگام ارتکاب جرم 16 سال داشته و در رشد عقلی وی شبهه وجود دارد.

بدین ترتیب پرونده برای رسیدگی به شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران که ویژه رسیدگی به جرایم اطفال فرستاده شد تا به جرم پسرنوجوان رسیدگی شود. این در حالی است که اولیای دم برای وی حکم قصاص خواسته اند.

گفت و گو با متهم هنوز از یادآوری آن روز وحشت دارد :

چرا چاقو همراهت برده بودی؟

وقتی دانیال چندبار با قلدری با من تماس گرفت و پول خواست ترسیدم. من کاردآشپزخانه را در لباسم گذاشتم تا اگر لازم شد او را بترسانم.

چرا چاقو کشیدی؟

او با شیشه شکسته دلستر به سمتم حمله کرد و می خواست ضربه ای به سرم بزند. من فقط چاقو را به سمتش گرفتم اما او خودش به سمت من حمله کرد چاقو از زیر سینه اش وارد قلبش شد.اگر او را نزده بودم شاید خودم کشته می شدم.

بعد از قتل چکار کردی؟

خیلی ترسیده بودم. با گریه به سمت خانه رفتم. از ترسم چاقوی خونین را در سطل زباله در حوالی میدان امام حسین انداختم .

به خانواده ات چه گفتی؟

با گریه ماجرا را به پدرم گفتم. پدرم شوکه شده بود. از من خواست خودم را به پلیس معرفی کنم. من هم قبول کردم. می خواستیم همراه هم به کلانتری برویم که ماموران پلیس اطلاعاتم را از شاهدان گرفته بودند و مقابل خانه مان آمدند .

از قبل با قربانی اختلاف داشتی؟

نه ما با هم هیچ اختلافی نداشتیم. او با قلدری به من زنگ زده بود و پول زور می خواست. می گفت من پشت سرش حرف زده ام اما اصلا اینطور نبود.

چه مدت در کانون اصلاح و تربیت هستی؟

8ماه که از 3 ماه بعد از بازداشت در کانون 17ساله شدم.

حالا در کانون اصلاح و تربیت چکار می کنی؟

درس می خوانم.

پشیمان نیستی؟

خیلی پشیمانم.اشتباه کردم که سر قرار رفتم. اصلا فکر نمی کردم دعوا میان ما بالا بگیرد و کار به اینجا کشیده شود.من فکر می کردم قتل فقط در فیلم ها اتفاق می افتد.من آینده خودم و خانواده ام را به خاطر یک اشتباه تباه کردم.

پدر و مادرت حالا چکار می کنند؟

آنها برای جلب رضایت خیلی تلاش کرده اند.مادرم هربار به دیدنم می آید فقط گریه می کند.من شرمنده پدر و مادر خودم و پدر و مادر دانیال هستم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403