آخرین وضعیت جسمانی «نصراله ناصح پور» خواننده ایرانی


آخرین وضعیت جسمانی «نصراله ناصح پور» خواننده ایرانی

خواننده پیشکسوت موسیقی و عضو سابق هیات مدیره خانه موسیقی ایران به دلیل عارضه مغزی در بخش آی سی یو یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شد.

آخرین وضعیت جسمانی «نصراله ناصح پور» خواننده ایرانی

به گزارش راهبرد معاصر؛ پیمان ناصح‌پور، فرزند نصراله ناصح‌پور با تایید این خبر توضیح داد: یکشنبه هفته گذشته پدرم در منزل زمین خوردند و بیهوش شدند و در نهایت چند روز است که در بخش آی‌سی‌یو بستری شده‌اند.

او ادامه داد: مادرم (وجاهت توفیقی) نیز ۴ ماه است که درگیر بیماری سرطان هستند و ما در حال جنگیدن با بیماری مادر نیز هستیم. مادرم همانند پدرم و البته به سهم خودش در ترویج موسیقی ایرانی نقش داشته است. از سال ۱۳۶۴ که کلاس‌های استاد ناصح‌پور در خانه برگزار می‌شد تا سال ۱۳۹۷ مادرم مدیریت کلاس‌های ایشان را بر عهده داشته‌اند.

نصرالله ناصح‌پور در سال ۱۳۱۹ در اردبیل، به دنیا آمد و از همان دوران کودکی، در خانواده‌ای موسیقی شناس پرورش یافت. نصرالله ناصح پور، با عزیمت به تهران، بیشتر اوقات خود رامصروف فراگیری موسیقی سنتی ایران کرد و پس از آشنایی با استاد محمود کریمی، به هنرستان آزاد موسیقی ملی راه یافت و مشغول تحصیل شد.

پس از تشکیل کلاس‌های مرکز حفظ و اشاعه موسیقی، از راهنمایی‌ها و آموزش و توصیه‌های ارزنده استاد نورعلی برومند بهره‌مند شد. وی ازجلسات شناخت موسیقی و کلام و تلفیق شعر وموسیقی نیز، بهره‌های فراوان جست و سپس برای فراگیری ردیف عالی موسیقی سنتی و آموزش تصنیف و ضرب آهنگ مربوط به آن، به محضر استاد عبدالله دوامی راه پیدا کرد. / تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند