واکنش مسکو به بالا گرفتن تنش‌های مرزی کوزوو و صربستان


واکنش مسکو به بالا گرفتن تنش‌های مرزی کوزوو و صربستان

اقتصادنوز: وزارت امور خارجه روسیه طی صدور بیانیه‌ای اقدامات «تحریک‌آمیز» کوزوو در مرز با صربستان را به‌شدت محکوم کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، وزارت خارجه روسیه روز شنبه در بیانیه‌ای در واکنش به بالاگرفتن تنش‌های مرزی کوزوو و صربستان اعلام کرد که با نگرانی اوضاع کوزوو را دنبال و به‌شدت اقدامات «تحریک‌آمیز» پریشتینا را محکوم می‌کند.

در دیدار السودانی با مقام عربستانی چه گذشت؟

روز جمعه، ووچیچ به عنوان فرمانده عالی نیروهای مسلح، دستور بالاترین سطح آماده‌باش یگان‌های ارتش صربستان و حرکت فوری به سمت خط اداری با کوزوو و متوهیا را صادر کرد.

رئیس‌جمهوری صربستان به ارتش فرمان داد تا با توجه به وضعیت کوزوو و متوهیا ناشی از اقدامات یکجانبه پریشتینا، حداکثر آمادگی رزمی را به کار گیرند.

در پی این فرمان، «میلوش ووچویچ»، وزیر دفاع و معاون نخست‌وزیر صربستان، تأکید کرد که به نیروهای مسلح این کشور دستور داده شده تا به‌سرعت به سمت مرز کوزوو و منطقه متوهیا پیشروی کنند.

میلوش ووچویچ در یک برنامه زنده تلویزیونی گفت که دولت کوزوو در برابر صرب‌تبارهای مقیم جمهوری کوزوو متوسل به خشونت شده است.

پلیس کوزوو در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که به شهرداران تازه انتخاب شده کمک می‌کند تا بتوانند وارد دفاتر شهرداری در چهار شهر شمالی کوزوو شوند. نیروهای کوزوو تلاش کردند تا وارد ساختمان‌های دولتی در شهرهای با اکثریت صرب‌نشین کوزوو شوند.

انگلیس، فرانسه، آمریکا، ایتالیا و آلمان وضعیت کوزوو را محکوم و اعلام کردند: ما تصمیم کوزوو را برای بازگشایی اجباری ساختمان‌های شهرداری در شمال کوزوو، علی‌رغم درخواست برای خویشتن‌داری، محکوم می‌کنیم.

در این بیانیه‌ها از همه طرف‌های درگیر خواسته شد تا «حداکثر خویشتن‌داری را به خرج دهند و از لفاظی‌های تحریک‌آمیز خودداری کنند.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403