جام در بازی آخر پرید؛/ طارمی با ناراحتی کفش طلا گرفت!


جام در بازی آخر پرید؛/ طارمی با ناراحتی کفش طلا گرفت!

ستاره ایرانی پورتو علی‌رغم آقای گلی با خاطره‌ای تلخ فصل را تمام کرد.

به گزارش "ورزش سه"، مهدی طارمی یک هفته پس از بهترین نمایش فصل خود مقابل فامالیکائو و زدن چهار گل در دیدار ماقبل پایانی لیگ پرتغال، امشب با انگیزه زیادی برابر ویتوریا گیمارش قرار گرفت و بازهم مرد اول تیمش برای رسیدن به آخرین پیروزی فصل بود، اما نتوانست به خواسته‌اش همراه با پورتو دست پیدا کند.

تیم فوتبال پورتو مثل همیشه مهدی طارمی را در ترکیب و خط حمله داشت و از ساعت ۲۰:۳۰ امشب در ورزشگاه دو دراگائو مقابل ویتوریا گیمارش قرار گرفت تا یکی از دیدارهای حساس هفته سی و چهارم و پایانی فصل ۲۳-۲۰۲۲ لیگ برتر پرتغال را برابر این تیم رده پنجمی برگزار کند که باز هم به برتری رسید.

در حالی که هنوز دو دقیقه از شروع مسابقه نگذشته بود، توماس هاندل هافبک ویتوریا گیمارش با کف پا روی عضله پشت پای ماتئوس اوریبه زد تا داور کارت قرمز مستقیم به این بازیکن ۲۲ ساله نشان بدهد و شرایط برد برای یاران طارمی فراهم شود.

طارمی که انگیزه زیادی برای گلزنی در سومین هفته پیاپی داشت، در دقیقه ۸ پس از اینکه توپ ارسالی ویتوریا گیمارش از کرنر سمت چپ زمین را با ضربه سر دفع کرد، سریع به حمله اضافه شد تا په‌په، وینگر تند و تیز پورتو، بعد از حمل ۸۰ متری توپ تا محوطه جریمه حریف و پاس به عقب، هم‌تیمی ایرانی خود را در موقعیت گلزنی قرار بدهد.

جام در بازی آخر پرید؛/ طارمی با ناراحتی کفش طلا گرفت!

ستاره ایرانی پورتو که شروع کننده ضدحمله سریع پورتو بود، با استارت چشم‌نواز و حدودا ۹۰ متری خود را به محوطه جریمه ویتوریا گیمارش رساند تا پاس کات‌بک په‌په را با یک شوت محکم بغل پا به طاق دروازه تبدیل به گل کند و تیمش را خیلی زود پیش بیندازد.

ویدئو: 302035

پورتو در دقیقه ۱۲ توسط په‌په به گل رسید که VAR این گل را رد کرد، ولی در دقیقه ۳۲ توانست اختلاف را به دو گل افزایش دهد و توسط اوتاویو دروازه ویتوریا گیمارش را باز کند، اما دقایقی پس از آن هم نوبت مهدی طارمی بود تا دوباره بدرخشد و تیمش را به یک گل دیگر برساند.

ستاره ایرانی پورتو که آخرین پاس گل خود در لیگ برتر پرتغال را دو ماه و نیم قبل مقابل چاوز داده بود، در دقیقه ۳۷ مسابقه امشب هم یک فرصت مناسب ساخت که از دست رفت ولی در دقیقه ۳۹ توانست با یک پاس چیپ تماشایی به پشت مدافع حریف، اوانیلسون را در موقعیت عالی قرار دهد تا این بازیکن با شوت روی پا گل سوم پورتو را بزند و برتری تیمش را تقریبا قطعی کند.

ویدئو: 302037

حملات پورتو پس از این گل باز هم ادامه داشت و نزدیک بود مهدی طارمی در دقایق تلف شده نیمه نخست پنالتی بگیرد که داور خطای پشت محوطه جریمه اعلام کرد که فرصت این تیم با شوت گالنو از دست رفت و نیمه نخست با شکست سه بر صفر ویتوریا گیمارش خاتمه یافت.

ستاره ایرانی پورتو که آقای گلی خود را قطعی کرده بود، در دقیقه ۶۷ نزدیک بود با ضربه سر در محوطه جریمه ویتوریا گیمارش گل دوم خود و چهارمین گل تیمش را بزند که مدافع حریف با کتف خود توپ را از روی خط درآورد تا دبل مهدی طارمی در بازی پایانی فصل ثبت نشود.

جام در بازی آخر پرید؛/ طارمی با ناراحتی کفش طلا گرفت!

پس از این اتفاق بازی از تب و تاب افتاد و در نهایت پورتو توانست به پیروزی سه بر صفر خانگی مقابل ویتوریا گیمارش دست یابد تا ۸۵ امتیازی شود و با توجه به برتری بنفیکا در دیدار همزمان و دو امتیاز کمتر نسبت به این تیم صدرنشین، قهرمانی را از دست بدهد و با قرار گرفتن در جایگاه دوم جدول لیگ برتر پرتغال فصل را تمام کند.

ستاره ایرانی پورتو که هفته گذشته شانس آقای گلی خود را بالا بُرده بود، امشب امید زیادی داشت در صورت عدم نتیجه‌گیری بنفیکا بتوانند به قهرمانی در لیگ برتر پرتغال برسند که این اتفاق برای آنها نیفتاد و با دو امتیاز کمتر نسبت به این تیم، جام را از دست دادند.

مهدی طارمی با گلزنی در آخرین مسابقه فصل مقابل ویتوریا گیمارش، با ثبت ۲۲ گل زده و فاصله سه گل بیشتر نسبت به گونسالو راموس از بنفیکا، به آقای گلی در لیگ برتر پرتغال رسید تا عدم قهرمانی تیمش به کام او تلخ نشود.

ویدئو: 302043

ستاره ایرانی پورتو سه فصل قبل و پیش از پیوستن به این باشگاه، توانسته بود همراه با ریوآوه نیز آقای گلی را به طور مشترک با دو بازیکن دیگر تجربه کند، اما در فصل ۲۳-۲۰۲۲ توانست به تنهایی کفش طلای لیگ برتر پرتغال را بگیرد.

طارمی علاوه بر کسب عنوان آقای گلی لیگ برتر پرتغال، با ثبت ۷ پاس گل، در جایگاه چهارم برترین پاسورهای این رقابت‌ها نیز قرار گرفت تا ارزشمندترین بازیکن تیمش در این فصل شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس