سرنگونی دو موشک سایه توفان توسط سامانه‌های پدافند هوایی روسیه


 سرنگونی دو موشک  سایه توفان   توسط سامانه‌های پدافند هوایی روسیه

وزارت دفاع روسیه خبر داد که سامانه های پدافند هوایی روسیه دو موشک "سایه توفان" و 12 پهپاد اوکراینی را در طی یک شبانه روز سرنگون کردند.

به گزارش اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی وزارت دفاع روسیه گزارش داد که ارتش روسیه دو موشک "سایه توفان" اوکراینی را در شبانه روز گذشته سرنگون کرد.
در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: سامانه‌های پدافند هوایی دو موشک کروز دوربرد "سایه توفان"، 19 گلوله موشک پرتاب چندگانه "هیمارس" و دو موشک ضد رادار "هارم" را رهگیری کردند.

در 11 می، بریتانیا اعلام کرد که موشک های کروز "سایه توفان" را به اوکراین منتقل می کند. محدوده تخریب موشک کروز"سایه توفان" حدود 250 کیلومتر است.

دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه گفت که این امر نیاز به پاسخ کافی دارد. انتقال موشک های دوربرد سایه طوفان لندن به کی یف منجر به تشدید جدی درگیری اوکراین می شود.
سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت که هرگونه محموله با تجهیزات نظامی به اوکراین به یک هدف مشروع برای ارتش روسیه تبدیل خواهد شد. به گفته وی، ایالات متحده و ناتو نه تنها با انتقال سلاح، بلکه با آموزش پرسنل در انگلستان، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها به طور مستقیم در این درگیری دخیل هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا