3 مشکل انتقال جنگنده‌های اف-16 به اوکراین


3 مشکل انتقال جنگنده‌های اف-16 به اوکراین

کی یف باید ۳ موضوع مهم را قبل از آغاز تحویل جنگنده‌های اف-۱۶ توسط غرب حل کند.

الی کوک، ستون نویس نشریه آمریکایی نیوزویک در گزارشی نوشت: تحلیلگران می‌گویند قبل از اینکه اوکراین بتواند با هواپیما‌های جنگی مدرن پرواز کند، باید با سه مشکل مقابله کند: تعیین مدت زمان لازم برای آموزش خلبانان اوکراینی درگیر در کار با اف-۱۶، حل مسئله ایجاد زیرساخت‌های لازم و مقابله با موانع سیاسی.

در مقاله نیوزویک آمده است که آموزش خلبانان اوکراینی زمان زیادی خواهد برد. اندرو کورتیس، خلبان بازنشسته انگلیسی در این باره گفت: حتی آموزش خلبانان باتجربه با یک هواپیمای جدید ماه‌ها به طول می‌انجامد.

همانطور که این روزنامه نگار خاطرنشان کرد، استفاده از اف-۱۶ نه تنها به متخصصان آموزش دیده نیاز دارد، بلکه به زنجیره‌های تامین جدید، روش‌های تعمیر و نگهداری، زیرساخت‌ها از جمله باند فرودگاه کاملا مسطح نیز نیاز دارد. او گفت که علاوه بر این، این جنگنده‌ها می‌توانند به هدف اصلی برای حملات طرف مقابل تبدیل شوند.

کوک افزود: ارائه کمک نظامی به کی‌یف جنبه سیاسی نیز دارد. این روزنامه نگار نتیجه گرفت که تصمیم برای استقرار اف-۱۶ پیامد‌های ژئوپلیتیکی قابل توجهی دارد و می‌تواند باعث تشدید بیشتر درگیری شود.

3 مشکل انتقال جنگنده‌های اف-16 به اوکراین

پیشتر متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته بود که این کشور تامین جنگنده‌های اف-۱۶ به اوکراین را اولویت خود می‌داند. پیر آنرو، یکی از افسران عالی رتبه سابق یکی از کشور‌های ناتو به نا در مصاحبه با ریانووستی اعلام کرد، خلبانان اوکراینی این جنگنده‌ها قرار است تحت یک دوره آموزشی چهار ماهه قرار بگیرند که در طی آن فقط می‌توانند نحوه آموزش برای انجام وظایف محدود مربوط به پشتیبانی زمینی و بمباران را بیاموزند.

مسکو بار‌ها اعلام کرده است که کمک‌های نظامی غرب به کی‌یف اقدامی نادرست بوده و تنها درگیری را طولانی می‌کند و حمل و نقل تسلیحات غربی به هدف قانونی برای نیرو‌های هوافضای روسیه تبدیل می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تماشاخانه سیار کانون میهمان کودکان اراک و ساوه