سرنوشت مشترک انکونکو، فولکروگ و مغانلو/ آقای گل بوندسلیگا با ردای شهریار!


سرنوشت مشترک انکونکو، فولکروگ و مغانلو/ آقای گل بوندسلیگا با ردای شهریار!

نیکلاس فولکروگ و کریستوفر انکونکو با ۱۶ گل کفش طلای فوتبال آلمان را به دست آوردند.

به گزارش "ورزش سه"، هفته پایانی بوندسلیگا در حالی سپری شد که وردربرمن نتوانست دروازه یونیون برلین را باز کند تا نیکلاس فولکروگ، مهاجم آلمانی این تیم، روی عدد ۱۶ باقی بماند. اما یکی از رقبای او با درخشش بی‌نظیر موفق شد به صدر جدول گلزنان صعود کند.

کریستوفر انکونکو دو گل مقابل شالکه به ثمر رساند تا عامل سقوط این تیم به بوندسلیگا دو شود و البته خود را هم در کنار فولکروگ به عنوان آقای گلی برساند.

با این حال اما انکونکو و فولکروگ حالا وارث عنوان ضعیف‌ترین آقای گلی تاریخ فوتبال آلمان هستند.

سرنوشت مشترک انکونکو، فولکروگ و مغانلو/ آقای گل بوندسلیگا با ردای شهریار!

فردی بوبیچ در سال 1996 موفق شد این عنوان را تنها با 17 گل به دست آورد و این در حالی بود که توماس آلوفس و رولاند ولفارت هم در سال 1989 با همین تعداد گل آقای گل بوندسلیگا شده بودند.

این دو مهاجم شباهت جالبی با شهریار مغانلو دارند که او هم ضعیف‌ترین عنوان آقای گلی لیگ برتر ایران را به دست آورد اما به هر حال بهترین گلزن این فصل لیگ برتر کشورش لقب گرفت.

نکته جالب اینکه فولکروگ حالا تبدیل به یکی از مهاجمان اصلی تیم‌ملی آلمان شده و احتمال دارد در یورو ۲۰۲۴ نیز نقش ویژه را برای قهرمانی کشورش ایفا کند. این مشابه وضعیت شهریار مغانلو است که احتمالا این نمایش درخشان در فصل جاری، جایگاه او در تیم‌ملی را تقویت خواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هر آنچه که باید در رابطه با بیماری‌های مقاربتی بدانید