هفته فیلم جمهوری اسلامی ایران در لاذقیه افتتاح شد


هفته فیلم جمهوری اسلامی ایران در لاذقیه افتتاح شد

«هناس»،«مدیترانه»، یک حبه قند» و«حوض نقاشی» عنوان چهار فیلم برگزیده کشورمان هستند که با همکاری"اداره‌کل همکاری‌ها و تنظیم‌گری صادرات فرهنگی"سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای نمایش در این رویداد هنری و فرهنگی در اختیار خانه فرهنگ کشورمان قرارگرفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی آیین افتتاح هفته فیلم جمهوری اسلامی ایران در لاذقیه با همکاری خانه فرهنگ کشورمان و دانشگاه تشرین و با حضور رئیس دانشگاه، روسا و مسئولین اداری دانشکده‌ها، اساتید و دانشجویان علاقه‌مند، مسئولین، شخصیت های هنری و سینمایی و مدیر فرهنگی استان لاذقیه و وابسته فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در لاذقیه در تالار باشگاه فیلم دانشجویی دانشگاه تشرین برگزار شد و فیلم «هناس» ساخته "حسین دارابی" به زبان فارسی و با زیر نویس عربی به عنوان اولین فیلم در این رویداد فرهنگی و هنری، برای اولین بار در شهر لاذقیه بر پرده نمایش رفت و مورد استقبال علاقه‌مندان به سینمای ایران قرار گرفت.

«هناس»، «مدیترانه»، «یک حبه قند» و «حوض نقاشی» عنوان چهار فیلم برگزیده کشورمان هستند که با همکاری "اداره‌کل همکاری‌ها و تنظیم‌گری صادرات فرهنگی" سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای نمایش در این رویداد هنری و فرهنگی در اختیار خانه فرهنگ کشورمان قرار گرفته و در اولین هفته خرداد ماه 1402 بر روی پرده می‌روند.

علیرضا فدوی مسئول خانه فرهنگ کشورمان در لاذقیه پس از پخش فیلم کوتاهی در معرفی مختصر فیلم‌هایی که به نمایش درخواهند آمد، ضمن خیر مقدم به حضار و تشکر از همکاری‌های صمیمانه رئیس و مسئولین دانشگاه تشرین در برگزاری فعالیت‌های فرهنگی مشترک، گفت: امروز بیش از هر زمانی سینمای جهان به نوع نگاه و معنویتی که در فیلم‌های ایرانی هست نیازمند است. فیلم‌های ایرانی در پرتو ارزش‌ها و آرمان‌های انسانی انقلاب اسلامی تلاش دارد مسیر رشد و تعالی انسان را نشان دهد و برخلاف سینمای با فرهنگ هالیوودی که دغدغه‌های زمینی انسان را دستمایه اصلی خود کرده است، سینمای ایران دغدغه‌های آسمانی و راه کمال و حرکت به سمت نور را مبنای کار خود قرار داده است.

وی افزود: قهرمان سینمای ایران از میان مردم کوچه و بازار و با ویژگی‌های کاملاً انسانی و عادی انتخاب می‌شود و این بر باور مخاطب خوشتر می نشیند. اما هالیوود با خلق قهرمانان غیر واقعی و دست نیافتنی به افسون آدمیان می‌پردازد.

دکتر «بسام حسن» رئیس دانشگاه تشرین نیز در سخنانی با تأکید بر روابط قوی و عمیق تاریخی و استراتژیک دو کشور که بیشترین تأثیر را در تبادل تجربیات علمی و فرهنگی داشته است، جایگاه پیشرفته سینمای ایران را در سطح جهانی ستود و خاطرنشان کرد: فیلم‌های ایرانی شامل نکته‌های گوناگونی علمی، فرهنگی و سرگرم کننده است، وی سینمای ایران را سینمایی هدفمند و ممتاز با کارگردانی قوی و لذت بخش و هنرمندانی برجسته ونامدار دانست.

سپس حاضران به تماشای اولین فیلم این هفته، «هناس» نشستند که به روایت داستانی واقعی ترور ناجوانمردانه دانشمند هسته‌ای ایرانی «داریوش رضایی نژاد» توسط رژیم اشغالگر قدس می‌پردازد. «هناس» به کارگردانی «حسین دارابی» و تهیه‌کنندگی «محمدرضا شفاه» ساخته شده است. «بهروز شعیبی» در نقش "شهید رضایی نژاد" و «مریلا زارعی» در نقش "شهره پیرانی" همسر شهید در این فیلم ظاهر شدند.

این رویداد فرهنگی، هنری علاوه بر صفحات رسمی دانشگاه تشرین و نمایندگی فرهنگی کشورمان، توسط رسانه‌های مختلف ملی و محلی سوریه از جمله خبرگزاری رسمی سوریه «سانا»، «المیادین»، روزنامه‌ها و تارنماهای خبری «الوحده»، «تشرین»، «الاعلامی» و «الفضاء الاقتصادی» پوشش خبری داده شد. نشانی پیوند اخبار یاد شده در ادامه می‌آید.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان