فروش سوالات امتحان نهایی در اینترنت| واکنش فتا به فروش سوالات


فروش سوالات امتحان نهایی در اینترنت| واکنش فتا به فروش سوالات

رئیس پلیس فتا تهران توضیحاتی درباره پشت پرده فروش سوالات امتحانات‌نهایی دانش‌آموزان داد.

سرهنگ داوود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا تهران توضیحاتی درباره پشت پرده فروش سوالات امتحانات نهایی دانش آموزان ارائه داد و گفت: اکثر کسانی که در این حرفه فعالیت می‌کنند کلاهبردارانی هستند که صرفاً با نیت سودجویی این کار را انجام می‌دهند.

وی افزود: ما فرایند جرم را آسیب شناسی می‌کنیم و بر اساس سناریوها و پرونده‌هایی که در سنوات قبل به آن رسیدگی کردیم، الان هم رسیدگی می‌کنیم.

معظمی گودرزی درباره روش فروش سوالات گفت: در گروه‌ها و کانال‌ها، تبلیغاتی انجام می‌شود و برای جلب اطمینان مخاطب سوالاتی را مرتبط با سال گذشته منتشر و یا سوالات جعلی پخش می‌کنند.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی که در این حوزه می‌افتد نقض حریم خصوصی به بهانه ارسال لینک سوالات است، که کلاهبرداران لینک بدافزار برای مخاطب ارسال می‌کنند و زمانی که مخاطب لینک را باز می‌کند کلاهبردار به همه اطلاعات داخل گوشی فرد دست پیدا می‌کند که متأسفانه لطمات جبران ناپذیری دارد.

سرهنگ معظمی گودرزی گفت: وقتی یک فرد کلاهبرداری را با چند فقره شکایت دستگیر کردیم حساب‌های بانکی را که بررسی کردیم بیش از ۱۰۰ نفر شاکی داشت؛ در حالی که شکایت‌های اینها به مراجع قضائی و انتظامی واصل نشده بود.

وی افزود: وقتی تلفنی با آنها صحبت کردیم غالب افرادی که پول واریز کردند داوطلبان و دانش آموزانی بودند که اولیا آنان از این موضوع بی اطلاع بودند.

فروش سوالات امتحان نهایی در اینترنت| واکنش فتا به فروش سوالات

رئیس پلیس فتا تهران در پایان بیان داشت: این زنگ خطری برای اولیا است و والدین باید دقت نظر لازم داشته باشند؛ وابستگی به فضای سایبر و شبکه اجتماعی، به ویژه در این ایام فقط می‌تواند باعث افزایش استرس دانش آموزان شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف: سران ارمنستان به دنبال برهم زدن روابط با روسیه هستند