«کمک مومنانه» نومعلم یاسوجی، حمایت ها از جنس «لطف پدرانه و مهر مادرانه» باشد


«کمک مومنانه» نومعلم یاسوجی، حمایت ها از جنس «لطف پدرانه و مهر مادرانه» باشد

نومعلم یاسوجی که تازه مشغول به خدمت مقدس علم آموزی به دانش آموزان شده، با انجام «کمک های مومنانه» باعث باعث ترویج کار خیر و کمک دانش آموزان به یکدیگر شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «مهناز تیرزه» نومعلم یاسوجی است که دانش آموزان از اقدامات مومنانه اش بی بهره نیستند و در حد بضاعت لبخند بر لبان دانش آموزان محروم کلاس می نشاند.

توزیع پوشاک و البسه با هزینه شخصی بین دانش آموزان کلاس درس خود از نخستین طرح های حمایتی این خانم معلم است که مورد استقبال دانش آموزان و خانواده های آنان قرار گرفت.

همچنین این معلم بعد از آن‌ به صورت پنهانی کمک مالی در حد وسع به خانواده های محروم دانش آموزان کلاس را در دستور کار دارد.

این نومعلم در نخستین تجربه آموزشی خود علاوه بر کار تعلیم و آموزش، در راستای اقدامات خیرخواهانه و به ثمررساندن این نیت پیش قدم شد.

این معلم یاسوجی در این زمینه، گفت: انسانها به طور ذاتی به انجام کار نیک گرایش دارند که فواید همین کار خیر، کمک به نیازمندان و بهبود وضعیت جامعه هدف است.

وی افزود: همان طور که آموزش یک جزء ضروری در زندگی فرزندان است، کار خیر نیز باید در اولویت قرار بگیرد تا دانش آموزان در فضاهای آموزشی در مدرسه رشد کنند و مسئولیت پذیر باشند و از این فرصت برای از خودگذشتن و یاددادن ایثار در کنار یادگیری آموزشی و علمی بهره ببرند.

تیرزه می گوید: فعالیت های خیرخواهانه زمان و مکان نمی شناسد و حتی کسانی که خیر هم نیستند و بضاعت مالی آنچنانی ندارند نیز می توانند در کنار و همراه محرومان باشند.

وی از اهداف این کار را حس آرامش و رضایت خداوند دانست و گفت: لذتی که در انجام کار نیک است قابل گفتن نیست و با ادامه دادن کار خیر به صورت مستقیم عواطف انسانی را در دانش آموزان پرورش می دهیم که در بزرگسالی شاهد رشد خصلت های انسانی مثل همین کمک به هم نوع خود خواهیم بود.

تیرزه با بیان اینکه نیازمندان بسیاری در جامعه از جمله دانش آموزانی در مدارس هستند که به حمایت نیاز دارند، ادامه داد: باید حمایتی با حفظ شان و منزلت از جنس لطف پدرانه و مهر مادرانه، همان حمایتی که در شرایط سخت وقتی به یاریمان رسیدند ناخودآگاه گریه کردیم و روبه آسمان خدا را شکر کردیم که نیک خواهی در میان ما هنوز هم وجود دارد.

این نومعلم خاطرنشان کرد: اگر در سال های آتی از فعالیت ها و برنامه هایش در امور خیرخواهانه مدارس و دانش آموزان حمایت شود، انشاءالله اجرا خواهند شد.

این فعال فرهنگی سخنش را با شعری از حکیم ابوالقاسم فردوسی به پایان رساند:

به نیکی گراییم و فرمان کنیم
به داد و دهش دل گروگان کنیم
نباشد همی نیک و بد پایدار
همان به که نیکی بود یادگار

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مریم کاویانی واقعا پلنگ شد ! / در 53 سالگی 25 ساله شد + عکس های جدید بعد طلاق