آغاز دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه


آغاز دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه

دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه، صبح امروز در سایه رقابت شدید میان دو نامزد تصدی این پست، آغاز شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه، امروز (یکشنبه، ۲۸ می)، در سایه رقابت شدید میان «رجب طیب اردوغان» و «کمال قلیچداراوغلو» آغاز شد.

این نخستین بار است که مردم ترکیه در دور دوم رأی‌گیری برای انتخاب رئیس جمهور، پای صندوق‌های رأی می‌روند. امروز هر نامزدی که اکثریت آرای معتبر را کسب کند به عنوان رئیس‌جمهور ترکیه انتخاب خواهد شد.

به اعلام منابع رسانه‌ای از ساعت ۸:۰۰ صبح امروز به وقت ترکیه، رأی‌گیری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور، در یک هزار و ۹۴ حوزه رأی‌گیری و ۸۱ استان این کشور آغاز شد و برابر قانون انتخابات، روند اخذ آرای مردم بدون تمدید تا ساعت ۱۷:۰۰ امروز ادامه خواهد داشت.

در دور نخست انتخابات اردوغان توانست ۴۹.۵۲ درصد آرا را به خود اختصاص دهد. در همین حال، ۴۴.۸۸ درصد شرکت‌کنندگان در انتخابات، به قلیچدار اوغلو، نامزد ائتلاف ملت رأی دادند. «سنان اوغان»، دیگر نامزد این انتخابات نیز ۵.۱۷ درصد آرا را کسب کرد. وی پس از خارج شدن از دور رقابت، اعلام کرد که در دور دوم انتخابات از اردوغان حمایت می‌کند.

انتخابات ریاست‌جمهوری کنونی در ترکیه تاریخی توصیف می‌شود؛ زیرا برنده آن جمهوری ترکیه را به دومین سده سالگرد خود خواهد رساند، آن هم بعد از انتخاباتی که در دور نخست آن، حدود ۸۸ درصد از مردم ترکیه در داخل و خارج از کشور در آن شرکت کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس