افشای دروغ جدید ناسا/ ایستگاه فضایی هم جعلی است!


افشای دروغ جدید ناسا/ ایستگاه فضایی هم جعلی است!

زومیت نوشت: کاربران شبکه‌های اجتماعی به‌تازگی نظریه‌ی توطئه‌ای را مطرح کرده‌اند که ادعا می‌کند ایستگاه فضایی بین‌المللی درواقع یک استودیوی ضبط فیلم در زیر آب است.

به‌تازگی نظریه‌ی توطئه‌ی داغ جدیدی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که با تئوری توطئه‌ی مربوط به فرود جعلی روی ماه پهلو می‌زند. این شایعه‌ی به‌خصوص بیان می‌کند که ایستگاه فضایی بین‌المللی که از تقریبا دو دهه‌ی پیش به دور زمین می‌چرخد، درواقع یک استودیوی ضبط هالیوودی در زیر آب است.

کاربران شبکه‌های اجتماعی با هجوم به بخش نظرات، بیان داشته‌اند که ناسا برای جعل پایگاه مداری خود، دکل حفاری غول‌پیکری را در دریا نصب کرده است. یکی از این کاربران زیر مطلب وب‌سایت فیوچریسم درباره‌ی بازدید فضانوردان ماموریت اکسیوم ۲ از ایستگاه فضایی نوشت: «حتما شنای بسیار خوبی بوده است.» کاربری دیگر نیز گفت: «عجب غواصی بی‌نظیری.»

ویدئوهای کوتاهی که از ایستگاه فضایی به‌صورت آنلاین منتشر می‌شوند، به‌منظور نشان‌دادن شواهد اتهام‌برانگیز به‌کار رفته‌اند. به‌عنوان مثال، حباب‌های هوایی که فضانوردان درطول پیاده‌روی‌های فضایی منتشر می‌کنند یا سیم‌ها و مهارکننده‌های پنهانی که اعضای خدمه هنگام شناورشدن در اطراف ایستگاه می‌پوشند. نظریه‌پردازان توطئه ادعا می‌کنند که سایر عناصر به‌تصویرکشیده‌شده در ویدئوها صرفا پرده‌ی سبز و تصاویر تولیدشده با کامپیوتر (CGI) هستند!»

افشای دروغ جدید ناسا/ ایستگاه فضایی هم جعلی است!

جستجوی سریع عبارت‌های «حباب‌های هوا» و «فضا» در تیک‌تاک، مجموعه‌ای از ویدئوها را به نمایش درمی‌آورد که برخی‌شان ده‌ها هزار بازدید داشته‌اند. این ویدئوها ادعا می‌کنند که ناسا با گرفتن فیلم‌های جعلی از فضانوردان در استخر، وانمود کرده که آن‌ها به فضا سفر کرده‌اند. بسیاری از این ویدئوها از هشتگ زمین‌تخت (flatearth) نیز استفاده می‌کنند؛ اتفاقی که بیانگر هم‌پوشانی چشمگیر نظریه‌ی توطئه‌ی جدید با ایده‌ی قدیمی و احمقانه‌ی زمین‌تخت‌گرایی است.

بدیهی است که ناسا هیچ تمایلی به اظهارنظر درباره‌ی این نظریات توطئه ندارد. بااین‌حال، ساندرا جونز، سخنگوی این سازمان در هیوستون، ماه گذشته به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: «در هیچ زمانی تجهیزات، پرده سبز، سیم‌ها یا امکانات شبیه‌سازی‌شده‌ی زیر آب، جایگزین عملیات واقعی در زمان واقعی در ایستگاه فضایی نشده‌اند.»

دیو مک‌کیگان، یوتیوبر به‌تازگی نادرست‌بودن فیلمی را که نظریه‌پردازان توطئه به‌عنوان مدرکی مبنی بر نبودن ایستگاه فضایی بین‌المللی در فضا ارائه می‌دادند، اثبات کرد. مک‌کیگان می‌گوید مهارکننده‌ها و سیم‌ها حاصل تخیل طرفداران توطئه هستند و آنچه آن‌ها ادعا می‌کنند می‌بینند، درواقع خطاهای دید ناشی از فشرده‌سازی بیش از حد ویدئو و کیفیت پایین آن است.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1771458

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هوافضا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟