ساختار فکری که رهبر انقلاب در جوانی به آن رسیده‌اند، ثابت است


ساختار فکری که رهبر انقلاب در جوانی به آن رسیده‌اند، ثابت است

فلاح شیروانی با اشاره به بیانی از شهید مطهری اظهار داشت: این شهید می‌فرمود که ساختار فکری که رهبری در جوانی به آن رسیده‌اند ثابت است و حتی مباحث امروزشان بر اساس همان چارچوب تغییر می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با نزدیک شدن ایام رحلت بنیانگذار و معمار کبیر انقلاب دومین نشست از سلسله نشست‌های بیانات به همت مرکز هنری رسانه‌ای سلوک و خانه اندیشه ولایت با محوریت مجموعه سخنرانی‌های رهبر معظم انقلاب در حرم امام (ره) در یک دهه گذشته، در مسجد آیت الله خامنه ای حوزه هنری انقلاب اسلامی با حضور جمعی از فعالان فرهنگ، هنر و رسانه برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام فلاح شیروانی به ایراد سخنرانی پرداخت و با اشاره به سخنرانی‌های رهبر انقلاب در این ۳۳ سال و موضوع مکتب امام به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: یکی از نکته‌های مهم در زندگی اجتماعی مقام معظم رهبری داشتن برنامه است.

وی افزود: ایشان برای همه ایام سال و در مناسبت‌های مختلف برنامه دارند و در مناسبت‌های مختلف با توجه به مخاطبان مشخص شده موضوعی را نیز انتخاب می‌کنند و با توجه به همان مخاطبان مباحث روز را مطرح می‌کنند و به جهاد تبیین می‌پردازند. این یک طرح جالب و هوشمندانه است.

فلاح شیروانی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری از پیش از انقلاب نیز برای پیشبرد اهداف اسلام تلاش می‌کردند گفت: این حد از اشراف نسبت به کاری که می‌خواهند انجام دهند و انضباطی که دارند بسیار قابل توجه است. یکی از فعالیت‌های ایشان سخنرانی در ۱۴ خرداد همزمان با سالروز بنیان گذار کبیر انقلاب است. در این روز دو رهبر در کنار هم قرار می‌گیرند و معظم له این موقعیت سخنرانی را تنها برای بیان مکتب امام هزینه و صرف می‌کنند.

این کارشناس مذهبی با استناد به بیانات مقام معظم رهبری تصریح کرد: ایشان می‌فرمایند هر سال روز ۱۴ خرداد فرصتی برای مطرح کردن بخشی از سیره زندگی و بعدی از ابعاد خط امام راحل است؛ در این ۳۳ سال معظم له برای بیان مکتب امام راحل بحث‌هایی چون تحلیل انقلاب اسلامی، بیان شخصیت امام، مطرح کردن مکتب امام، بیان محور اصلی مکتب امام و… را مطرح کردند.

وی ادامه داد: یکی از بحث‌هایی که ایشان به آن ورود کردند بیان مهمترین تهدیدهای انقلاب اسلامی است و اینکه امت در برابر این تهدیدها چه وظیفه‌ای دارند. تاکنون ۳۳ فرصت سخنرانی برای معظم له به وجود آمده و ایشان بسیار هوشمندانه و حساب شده از این فرصت‌ها بهره برده اند.

فلاح شیروانی با اشاره به بیانی از شهید مطهری اظهار داشت: شهید مطهری می‌فرماید که من تا الان که ۵۰ سال از عمرم می‌گذرد مشغول آن چارچوبی هستم که در جوانی به آن رسیدم؛ ساختار فکری که رهبری در جوانی به آن رسیده است ثابت است و حتی مباحث امروزش بر اساس همان چارچوب تغییر می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر