بحران گوشت حلال چالش جدیدی برای مسلمانان انگلیس


بحران گوشت حلال چالش جدیدی برای مسلمانان انگلیس

بحران اقتصادی در انگلیس چالش جدیدی را برای مسلمانان این کشور در زمینه غذاهای حلال ایجاد کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، بحران اقتصادی در انگلیس چالش‌ جدیدی را برای مسلمانان برای دسترسی به غذای حلال فراهم کرده است، به طوری که سال گذشته هشدارهای زیادی در مورد دستیابی به بانک‌های مواد غذایی در این کشور وجود داشته است.

با افزایش نیاز جامعه به بانک‌های غذا، نیازهای استثنایی مانند غذای حلال، غذای دیابتی بدون لاکتوز یا گلوتن و سایر رژیم‌های غذایی و سایر غذاهای ویژه بیشتر می شود که این مسئله فشارها بر بانک‌های غذایی را تشدید می کند.

این درشرایطی است که هزینه قبوض گاز نزدیک به 130 درصد افزایش یافته است و تورم قیمت مواد غذایی به طور کلی به 16.7 درصد رسیده است. هزینه مواد غذایی که در فهرست رژیم غذایی قرار دارد، افزایش یافته است.

«کیت کرتوس» مسئول بانک غذای Love Works در جنوب شرقی لندن در گفتگو با الجزیره گفت: این وضعیت تنها در طول یک سال از کنترل خارج شده است.

تعداد دریافت کنندگان بسته های غذایی از 741 بسته در سال 2019 به دو هزار و 590 بسته در سال 2022 رسید.

کیت می گویدک تقاضا برای بسته های غذایی در فصل زمستان به دلیل قبض های گرمایشی افزایش می یابد، بنابراین گزینه پیش روی تعدادی از خانواده ها قبض گرمایش یا غذا است.

بانک غذای Love Works تماس های متعددی در خصوص تهیه غذاهای ویژه از جمله غذاهای دیابتی و بیماران مبتلا به حساسیت به گلوتن و غذای حلال دریافت کرده است.

این بانک غذا به کمک‌های غیرنقدی متکی است، نه کمک‌های مادی. باوجود تماس‌های مستمر آن برای دریافت انواع کمک‌ها، کمک‌هایی که بانک دریافت می‌کند، پاسخگوی درخواست گروه‌های استثنایی نیست.

مسئله ای که بحران را تشدید کرد، این بود که درخواست‌ها شامل مواردی خارج از چارچوب غذا می‌شد، به همین دلیل این بانک بند جدیدی را دریافت کمک‌های غیر نقدی از جمله صابون، مسواک، پوشک بچه اضافه کرد.

بانک غذای Love Works همه محصولات ارسال شده را مورد بررسی قرار می دهد تا با نیازهای ویژه خانواده مسلمان و افراد مبتلا به آلرژی و دیابت مطابقت داشته باشد.

با این حال، گوشت حلال چالشی بی سابقه برای خانواده های مسلمان ایجاد می کند، زیرا بانک های رسمی بسته هایی از موادغذای خشک، کنسرو، مواد شوینده، سبزیجات و میوه جات و شیرینی های تازه را که توسط رستوران های منطقه تهیه می شود، ارایه می دهد.

بانک Love Works سعی کرد راه حل های جایگزین برای خانواده های مسلمان بیابد و مقداری کنسرو حلال تهیه کند، اما هزینه سوسیس حلال به 10 پوند استرلینگ رسید که 10 برابر هزینه سوسیس غیر حلال در منطقه است.

خانواده‌های مسلمان دو سال گوشت تناول نکردند

برهمین اساس، الجزیره نت با برخی از خانواده های مسلمان که از بانک های مواد غذایی در منطقه "رد هیل ساری" حمایت می شوند، تماس گرفت. این خانواده‌های مسلمان پناهجو هستند و در خانه‌های موقت اقامت دارند که در آنجا هزینه های اسکان و صورتحساب ها تامین می شود، پناهجویان مبالغی بین 9 تا 45 پوند استرلینگ در هفته به همراه وعده های غذایی یا کوپن های غذایی را دریافت می کنند.

یکی از پناهجویان - که نخواست نامش فاش شود - به الجزیره می گوید: دو سال یا بیشتر طعم گوشت را نچشیده است. دقیقاً از زمانی که به طور موقت در هتل دیگری بودم که غذای آماده سرو می کند.

یکی از زنان پناهجوی دیگر می گوید: من سال گذشته در عید قربان گوشت خوردم ، وقتی که برخی از مسلمانان به ما گوشت قربانی هدیه دادند. زایر ما هیچ گوشتی از بانک های مواد غذایی دریافت نمی کنیم، فقط کنسرو ماهی است.

خانواده های ساکن در محل زندگی پناهجویان از موقعیت حقوقی خو در این کشور رنج می برند، زیرا اعضای این خانواده‌ها به الجزیره نت گفته اند که بیش از سه سال است که در این مرحله (درخواست پناهندگی) گیر افتاده اند و برخی از آنها اخیراً مجوز کار گرفتند. در حالی که درخواست پناهندگی آنها هنوز معلق است.

این درحالی است جامعه از برقراری ارتباط با پناهجویان، به دلیل انتشار اخباری در مورد عواقب ارتباط با آنها و قانون جدید که جرم انگاری کمک به پناهجویانی می ترسند.

بررسی نحوه ورود پناهجویان و میزان قانونی بودن آن برای اعضای جامعه دشوار است و به این ترتیب جامعه یک راه حل دارد که آن است که در انتظار حل بحران توسط مقامات رسمی باشد.

جمعیت مسلمانان در شهرساری با تخمین 3.2 درصد از کل جمعیت در رتبه ماقبل آخر قرار دارد، در حالی که درصد جمعیت مسلمانان در بیرمنگام به 29.9 درصد می رسد که این اختلاف زیاد در دریافت خدمات مربوط به مسلمانان بین این دو شهر را نشان می دهد.

تعداد مسلمانان در بریتانیا در حال افزایش است و بسیاری از مسلمانان در شهرهای خاصی مانند منچستر و بیرمنگام متمرکز شده‌اند، همچنین بسیاری از خانواده‌های مسلمان به دلیل جمعیت کم با کمبود شدید خدمات به ویژه غذای حلالمواجه می شوند.

در مناطقی که مسلمانان بیشتری دارد، همبستگی جامعه امکان با افتتاح بانک‌های غذای حلال فراهم می شد که نه تنها نیازهای مسلمانان در منطقه را پوشش می‌دهد، بلکه درها را به روی هر پرسش‌کننده، صرف‌نظر از پیشینه مذهبی‌اش باز می‌کند.

موسسه « muslim hands» روزانه در مناطق مختلف بریتانیا غذای حلال ارائه می کند.

الجزیره نت در گفتگو با عمران خان، مسئول این موسسه اعلام کرد: این موسسه روزانه صدها وعده غذایی گرم ارائه می دهد، بدون اینکه غذا را فقط به مسلمانان اختصاص دهد، اما تمام غذاهای پخته شده از گوشت حلال است.

با این حال، نزدیکترین بانک مواد غذایی که گوشت حلال پخته شده را به خانواده های آسیب دیده در شهر ساری در جنوب ارائه می دهد، حدود یک ساعت و نیم فاصله دارد، جایی در شهر هنسلو، در شمال ساری در پایتخت لندن واقع شده است.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان