کمبودِ ١٣٠ قلم دارویی در کرمانشاه


کمبودِ ١٣٠ قلم دارویی در کرمانشاه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از ١٣٠ قلم کمبود دارویی در کرمانشاه خبر داد و گفت: این کمبودها به صورت مقطعی است و برطرف می‌شود.

قباد محمدی در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین استان کرمانشاه عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات ریاست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیشترین دانشجوی خارجی بین دانشگاه‌های غرب کشور (وزارت بهداشت و وزارت علوم) را دارد.

وی افزود: این دانشجویان عموما از کردستان عراق و پاکستان هستند و برای جذب دانشجو از کشورهای عرب نشین رایزنی‌هایی صورت می‌گیرد که نشست مرتبط با آن فردا برگزار و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در لیست دانشگاه‌های مقصد این کشورها قرار می‌گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: بین دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با دانشگاه‌های اروپایی، تبادلات علمی خوبی برقرار است.

وی در خصوص موضوع اختلاس میلیاردی داروخانه یکی از بیمارستان‌های کرمانشاه، خاطرنشان کرد: ٢ نفر که در این پرونده مظنون هستند، کارمند شرکتی و قراردادی علوم پزشکی بوده و با سندسازی اقدام به این کار کردند چرا که تمام اسناد با سیستم‌های موجود تطابق دارد و به لحاظ ریالی حقی از دولت تضییع نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص موضوع کمبود شیر خشک در کرمانشاه عنوان کرد: دو نوعشیرخشک در بازار موجود است که نوع معمولی آن در دسترس عموم قرار می‌گیرد و نوع دیگر شیرخشک‌های رژیمی برای استفاده خاصِ کودکان است.

وی تشریح کرد: شیرخشک‌های رژیمی سهمیه‌ای بوده و با نام برخی کودکان در سامانه تیک تک ثبت می‌شود، در این نوع شیرخشک کمبودهای مقطعی وجود دارد که حل می‌شود.

محمدی از کمبود ١٣٠ قلمِ دارویی خبر داد و گفت: کمبودهای دارویی عموما سه هفته به طول می‌انجامد و با برطرف شدن کمبود یک دارو، تامین داروی دیگری با کمبود همراه می‌شود، در همین راستا کارخانه باختر بیوشیمی راه‌اندازی مجدد شده و با ١٠ درصد ظرفیت فعال است که امیدواریم تا پایان سال با ظرفیت کامل کار کند.

وی درباره توریسم درمانی در کرمانشاه افزود: کرمانشاه یکی از شهرهای هدف توریسم درمانی است و به طور مداوم مراجعه بیماران عراقی را داریم، اما به دلیل نبودِ پرواز مستقیم این بیماران اغلب برای بیماری سرپایی از جمله جراحی چشم مراجعه می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از افتتاح بیمارستان ٣٢ تختخوابی روانسر تا دهم تیرماه امسال خبر داد و گفت: نام این بیمارستان به مناسبت دهه کرامت به نام امام رضا (ع) مزین شد و برای احداث بیمارستان ۶۴ تختخوابی روانسر پیگیر تامین اعتبار هستیم.

این مقام مسئول درباره سرقت قالب‌های سرب دستگاه رادیوتراپی بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه، عنوان کرد: بررسی نشت اشعه دستگاه رادیوتراپی بیمارستان امام رضا (ع) که تنها دستگاه رادیوتراپی دولتی برای استفاده مردم کرمانشاه و ایلام است، انجام شد و متوجه نشت اشعه و در نهایت موضوع سرقت سرب این دستگاه شدیم.

وی بیان کرد: افرادی که اقدام به سرقت سرب دستگاه کردند توسط حراست بیمارستان امام رضا (ع) شناسایی و دستگیر شدند و بررسی‌های لازم نشان داد که امکان استفاده از دستگاه وجود ندارد و نظر کارشناسان بر این بود که اضافه کردن ٨٠٠ قالب سرب مشکل این دستگاه را برطرف می‌کند.

محمدی ابراز کرد: درخواست ٨٠٠ قالب سرب ارسال و ۶٠٠ قالب در دو مرحله اضافه شد و قرار است یک هزار قالب دیگر اضافه و مشکل به طور کامل برطرف شود، پیش‌بینی ما از زیان این سرقت حدود ۴٠ الی ۵٠ میلیارد ریال است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1772074

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد