اقدامات مجلس جهت حمایت بیمه‌ای و قضایی از محیط‌بانان


اقدامات مجلس جهت حمایت بیمه‌ای و قضایی از محیط‌بانان

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس توضیحاتی درباره اقدامات مجلس جهت حمایت بیمه ای و قضایی از محیط بانان ارائه داد.

سمیه رفیعی، رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره اقدامات مجلس جهت حمایت از محیط بانان گفت: جزو اولین مصوبات مجلس، قانون حمایت از خدمات بیمه‌ای و قضائی محیط‌بان‌ها بود که اردیبهشت ماه سال ۹۹ این قانون ابلاغ شد. این اقدام گام بزرگی در جهت حمایت از محیط‌بان‌ها بوده که جانشان کف دستشان است‌.

وی افزود: سال ۱۴۰۰ در مجلس یک ردیف مستقل برای یگان حفاظت از محیط زیست در نظر گرفتیم که همه مطالباتشان پرداخته شود.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس بیان داشت: سال ۱۴۰۱ تصویب ترمیم حقوق محیط‌بان‌ها را داشتیم و مجلس ۲۸۸ میلیارد مصوب کرد که باید ترمیم حقوق بشود.

رفیعی گفت: مجلس یازدهم در حمایت از محیط‌بانان بسیار پیشرو بوده همچنین از مهمان رسمی صحن مجلس محیط‌بانان بودند.

وی افزود: بسیاری از همکاران که سابقه حضور در مجلس را داشته‌اند بیان کردند که حتی با ردیف شغلی با نام محیط‌بان آشنا نبودند و این افراد کم‌ترین حقوق و مزایا دارند.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس یادآور شد: همیاری و همراهی خانواده‌های محیط‌بان خصوصاً همسرانشان بسیار مهم و تأثیرگذار است. زمانی که محیط بانان به منطقه می‌روند ممکن است هر نوع حادثه پیش بینی نشده‌ای اعم از طبیعی یا غیر طبیعی برای آنها رخ بدهد.

رفیعی بیان داشت: تاکنون تعداد زیادی محیط‌بان شهید داشته ایم که در درگیری با شکارچی غیر مجاز هدف شلیک مستقیم قرار گرفته اند و جانشان را در راه حفاظت از سرمایه‌های طبیعی کشور از دست داده اند.

وی افزود: روزی که زنان محیط‌بان‌ها وسایل آنها را جمع می‌کنند یک ایثار بزرگ می‌کنند چون مشخص نیست که طی ۴۸ ساعت یا ۳۶ ساعت که همسرشان در منطقه حضور دارند چه اتفاقی می‌افتد.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس خاطر نشان کرد: مناطق محیط زیستی عرصه‌های پهناوری هستند که در واقع هر یک صد هکتار شاید یک مرزبان آن را حفاظت می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...