سخت‌ترین بازی ایران در VNL از نگاه مربی تیم ملی


سخت‌ترین بازی ایران در VNL از نگاه مربی تیم ملی

مربی تیم ملی والیبال ایران گفت: بازیکنان مختلفی آزمایش شدند و پر ترافیک‌ترین پست دریافت کننده قدرتی بود.

به گزارش "ورزش سه"، لیگ ملت‌های والیبال سال 2023 در گروه مردان از 16 خردادماه آغاز می‌شود و یکم مرداد با معرفی تیم‌های برتر به پایان خواهد رسید. تیم ملی والیبال ایران پنجمین حضور خود را در این رقابت‌ها تجربه می‌کند.

علیرضا طلوع‌کیان، مربی تیم ملی والیبال ایران، در مورد وضعیت ملی‌پوشان اظهار کرد: نزدیک پنجاه روز از شروع کار ما گذشته و در این مدت اردوهای متعددی را پشت سر گذاشتیم. بازیکنان مختلفی آزمایش شدند و پر ترافیک‌ترین پست دریافت کننده قدرتی بود که بیشتر از ده نفر در اردوهای تیم ملی مورد بررسی قرار گرفتند. با هماهنگی کادر فنی، بازیکنان به تناوب تکمیل شدند.

وی افزود: بالای هشتاد درصد آمادگی داریم ولی بازی‌های تدارکاتی ما کاهش یافت. پیش‌بینی می‌کردیم دو مسابقه هم با روسیه داشته باشیم اما منتفی شد. با توجه به این که همه تیم‌ها برنامه‌ریزی خود را انجام داده بودند، نمی‌توانستیم حریف تدارکاتی دیگری انتخاب کنیم. همان زمان از چین پیشنهاد بازی تدارکاتی داشتیم اما مخالفت کردیم چون فکر می‌کردیم قرار است با روسیه بازی کنیم و این برنامه‌ریزی ما را تا حدی به هم ریخت.

سخت‌ترین بازی ایران در VNL از نگاه مربی تیم ملی

مربی تیم ملی با بیان این که در هفته اول دو بازی با تیم‌های آسیایی خواهند داشت، خاطرنشان کرد: سه تیم لهستان، ژاپن و اسلوونی در رنکینگ بالاتر از ما هستند. بازی اول مهم‌ترین مسابقه است. ژاپن تمام بازیکنانش را در اختیار دارد و مثل گذشته قامت آن‎‌ها کوتاه نیست. سرعتی های بالای دو متر دارند. ایشیکاوا و تاکاهاشی پرش‌های بالای ۹۰ سانت دارند و پشت خط زن ژاپن، نیشیدا یکی از سریع‌ترین بازیکنان دنیا است. ایران هم برنامه‌ریزی خوبی برای بازی با ژاپن داشته‌ و در آخرین جلسه تمرینی پوریا خانزاده و امین اسماعیل‌نژاد با 117 کیلومتر سرعت سرویس زدند. به طور کلی ژاپن تیم بسیار خوبی است و سال گذشته با نمایشی که مقابل فرانسه داشتند این موضوع را نشان دادند. همه بازی‌ها به لحاظ امتیاز و رنکینگ برای ایران مهم هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه والیبال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر