لیگ ملت‌ها: فاصله عجیب این ستاره ایران با بقیه!


لیگ ملت‌ها: فاصله عجیب این ستاره ایران با بقیه!

هشت ملی‌پوش والیبال ایران سابقه بازی در 9 دوره لیگ جهانی و لیگ ملت‌ها در پست قطر پاسور دارند.

به گزارش "ورزش سه"، لیگ ملت‌های والیبال سال 2023 در گروه مردان از 16 خردادماه آغاز می‌شود و یکم مرداد با معرفی تیم‌های برتر به پایان خواهد رسید.

مرحله مقدماتی این مسابقات با حضور 16 تیم کانادا، آمریکا، آرژانتین، ایتالیا، کوبا، آلمان، هلند، برزیل، ژاپن، فرانسه، چین، ایران، لهستان، صربستان، بلغارستان و اسلوونی پیگیری خواهد شد. والیبال ایران در سال 2013 برای نخستین بار سهمیه حضور در لیگ جهانی را به دست آورد و از آن زمان تاکنون در این رقابت‌ها و لیگ ملت‌ها حضور داشته است.

دپارتمان ارتباطات فدراسیون در آستانه دهمین سال جهانی شدن حضور تیم ملی ایران در این رویداد مهم والیبالی، در نظر دارد اطلاعات آماری بسیار جدیدی از تلاش مردان والیبال ایران در این رقابت‌ها در قالب گزارش‌هایی منتشر کند که آمار عملکرد بازیکنان قطر پاسور تیم ملی والیبال ایران در مجموع این مسابقات از جمله این داده‌های نوین است.

والیبال مردان ایران در 9 دوره لیگ جهانی و لیگ‌ ملت‌ها 117 بار به میدان رفته است که براساس داده‌های آماری 8 بازیکن در پست قطر پاسور در این مسابقات حضور داشتند و در بین آن‌ها، چهار بازیکن رقابت بسیار نزدیکی با یکدیگر دارند.

امیر غفور تیم ملی والیبال را در 83 مسابقه همراهی کرده است و با کسب 789 پوئن بهترین عملکرد را بین 16 بازیکن این پست والیبال ایران داشته است. شهرام محمودی، صابر کاظمی و امین اسماعیل‌نژاد دیگر بازیکنان پرامتیاز این پست هستند که به ترتیب با کسب 464، 247 و 215 پوئن در رتبه‌های دوم تا چهارم قرار دارند.

در بررسی میانگین امتیاز این بازیکنان در هر مسابقه اسماعیل‌نژاد با 16.53 پوئن در هر مسابقه صدرنشین است، شهرام محمودی با 11.04 در رتبه دوم قرار دارد و غفور و کاظمی نیز با میانگین 9.50 و 8.23 در جایگاه‌های سوم و چهارم قرار دارند.

تیم ملی والیبال ایران در مجموع 117 مسابقه خود موفق به کسب 10 هزار و 95 پوئن شده است که بازیکنان قطر پاسور یک هزار و 913 امتیاز برابر با 18.95 درصد کل امتیازات تیم کشورمان در این مسابقات بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه والیبال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دستگیری متهمانی که برای تقلب در کنکور، رمز ارز می‌گرفتند