تداوم جریانات همرفتی در شرق اصفهان/ بیشترین بارش در شهرضا ثبت شد


تداوم جریانات همرفتی در شرق اصفهان/ بیشترین بارش در شهرضا ثبت شد

اصفهان- معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از تداوم فعالیت جریانات همرفتی در نیمه شرق استان طی امروز خبرداد.

نوید حاجی بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: الگوهای هواشناسی نشان می‌دهد طی امروز پنجشنبه شرایط ناپایداری‌های همرفتی در نیمه شرقی استان وجود دارد که می‌تواند سبب رگبار و رعد و برق شود.

وی با اشاره به اینکه روزهای جمعه و شنبه جوی به نسبت پایدار را در سطح استان انتظار داریم، افزود: از روز یکشنبه تا سه شنبه (۱۴ تا ۱۶ خرداد) با شرایط شکل گیری جریانات همرفتی در استان شرایط رگبار و رعد و برق، وقوع صاعقه و تند باد لحظه‌ای در مناطق مستعد با گرد و خاک موقتی پیش بینی می‌شود.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان همچنین به بارش‌های شبانه روز گذشته در برخی نقاط استان اشاره و خاطرنشان کرد: بیشترین میانگین بارش طی این مدت در ایستگاه شهرضا هفت میلیمتر، گلپایگان ۹ دهم میلیمتر و چادگان پنج دهم میلیمتر ثبت شد.

به گفته حاجی بابایی میانگین بارش‌های استان اصفهان از ابتدای سال زراعی (مهر ۱۴۰۱) تا ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ به ۲۰۰ میلی متر رسیده در حالی که بارش‌های استان در دوره بلندمدت ۱۹۹ میلیمتر و مدت مشابه سال زراعی گذشته ۱۴۰ میلیمتر بود.

وی اضافه کرد: میانگین بارش‌های سال زراعی کنونی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۳ درصد افزایش یافته و در مقایسه با دوره بلند مدت برابر است.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه دمای هوای استان در ۲۴ ساعت پیش رو تغییر محسوسی ندارد، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۳۴ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۲۰ درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد.

حاجی بابایی افرود: چوپانان و خور و بیابانک با دمای ۴۰ درجه سلسیوس بالای صفر و بوئین میاندشت با دمای چهار درجه سلسیوس بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان پیش بینی می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟