بلومبرگ: در کنفرانس WWDC شاهد معرفی نسخه جدید مک استودیو خواهیم بود


طبق گفته‌های مارک گرمن، این مک استودیو جدید با نام اسم رمز J475 و چیپ M2 اولترا معرفی خواهد شد. مارک گرمن از بلومبرگ تایید کرد که اپل احتمالا هفته آینده در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان WWDC 2023 خود از یک مدل تازه‌شده مک استودیو رونمایی...

طبق گفته‌های مارک گرمن، این مک استودیو جدید با نام اسم رمز J475 و چیپ M2 اولترا معرفی خواهد شد.
بلومبرگ: در کنفرانس WWDC شاهد معرفی نسخه جدید مک استودیو خواهیم بود
مارک گرمن از بلومبرگ تایید کرد که اپل احتمالا هفته آینده در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان WWDC 2023 خود از یک مدل تازه‌شده مک استودیو رونمایی خواهد کرد.
گزارشگر معتبر بلومبرگ در توییت جدید خود توضیح می‌دهد که اپل قصد دارد از یک مک جدید با اسم رمز J475 رونمایی کند. همانطور که گرمن در ادامه این توییت توضیح می‌دهد، مک استودیو فعلی اپل با کد «J375» شناخته می‌شود که با این موضوع، می‌توان گفت دستگاه جدید در واقع یک مدل از نسل بعدی مک استودیو خواهد بود.
مک استودیو با تراشه M2 اولترا؟
بلومبرگ: در کنفرانس WWDC شاهد معرفی نسخه جدید مک استودیو خواهیم بود
هفته گذشته، گرمن در گزارش دیگری گفته بود که اپل در WWDC 2023 از چندین مک جدید رونمایی خواهد کرد. او به‌طور خاص اشاره کرده بود که غول فناوری در حال آزمایش دو مک دسکتاپ مجهز به تراشه‌های M2 مکس و M2 اولترا است. چیپ M2 Max در ماه ژانویه با عرضه جدیدترین مدل‌های مک بوک پرو 14 و 16 اینچی عرضه شد، اما تراشه M2 اولترا یک گزینه جدید است که جایگزین M1 اولترا خواهد شد که اپل در مک استودیو اصلی از آن استفاده کرده بود.
به گفته گرمن، مک M2 Max در آزمایش‌های خود از هشت هسته با کارایی بالا، چهار هسته کارآمد، یک پردازنده گرافیکی 30 هسته‌ای و 96 گیگابایت رم بهره می‌برد. این همان تراشه‌ای است که در نسخه M2 مکس مک بوک پرو 16 اینچی شاهد آن بوده‌ایم.
بلومبرگ: در کنفرانس WWDC شاهد معرفی نسخه جدید مک استودیو خواهیم بود
مک M2 اولترا نیز ظاهراً دارای 16 هسته با کارایی بالا و 8 هسته کارآمد و یک پردازنده گرافیکی 60 هسته‌ای است. البته در گزارش‌های قبلی گفته شده بود که این چیپ می‌تواند تا 76 هسته گرافیکی نیز داشته باشد. پیکربندی‌های مختلف این دستگاه نیز ظاهراً دارای 64 گیگابایت، 128 گیگابایت و 192 گیگابایت حافظه هستند.
از جمله دستگاه‌های دیگری که احتمالاً در کنفرانس WWDC 2023 اپل معرفی خواهند شد، می‌توان به مک بوک ایر جدید 15 اینچی اشاره کرد. البته احتمالاً تمام نگاه‌ها به هدست واقعیت ترکیبی اپل خواهد بود. این مراسم در روز دوشنبه، 15 خردادماه در ساعت 20:30 به وقت تهران شروع خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله مرگبار شرور خطرناک به 2 مرد جلوی جگرکی در شهریار / این قاتل 2 سال زندگی پنهانی داش...