شرط مهم روسیه برای آمریکا


شرط مهم روسیه برای آمریکا

معاون وزیر خارجه روسیه از شرط این کشور برای بازگشت مسکو به پیمان «استارت نو» خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر،از جروزالم‌پست، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه می‌گوید که اگر واشنگتن «موضع خصمانه» خود در قبال مسکو را کنار بگذارد، روسیه پایبندی کامل به تعهداتش در پیمان «استارت نو» را از سرخواهد گرفت.

آمریکا به‌تازگی اعلام کرده که در واکنش به اقدامات مسکو در نقض پیمان استارت نو، از اطلاع‌رسانی به روسیه درباره برخی الزامات ذیل این پیمان از جمله به‌روزرسانی‌های مرتبط با موقعیت مکانی موشک‌ها و سایت‌های پرتابی خود، خودداری خواهد کرد.

گلوله باران توپخانه ای اوکراین/ ارتش اوکراین جنگ را به داخل روسیه کشاند

به گفته ریابکوف، این اقدام برای مسکو تازگی نداشته و غافلگیرکننده نیست و تصمیم روسیه در تعلیق پیمان استارت نو، به‌رغم هرگونه اقدام متقابل، همچنان به قوت خود باقی است.

وی افزود: صرف‌نظر از هرگونه اقدامات متقابل از جانب طرف آمریکایی، تصمیم ما مبنی بر تعلیق پیمان «استارت» قطعی و تغییرناپذیر است.

دیپلمات روس ادامه داد: و علاوه بر این، شرط ما برای بازگشت تمام و کمال به تعهدات عملیاتی این پیمان، این است که آمریکا از موضع خصمانهِ ذاتی خود در قبال روسیه دست بکشد.

در خلاصه اطلاعاتی که روی تارنمای وزارت خارجه آمریکا قرار گرفته، به این موضوع نیز اشاره شده که واشنگتن اطلاعات تله‌متری(دورسنجی) پروازی(داده‌های جمع‌آوری‌شده از راه دور) درباره پرتاب موشک‌های قاره‌پیما و همچنین موشک‌های بالستیک مبتنی بر زیردریایی خود را دیگر در اختیار روسیه قرار نخواهد داد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه (۲ اسفند ۱۴۰۱) اعلام کرد که مسکو مشارکت در معاهده کاهش تسلیحات راهبردی جدید موسوم به استارت نو را به حالت تعلیق درمی‌آورد اما از آن خارج نمی‌شود. پوتین تاکید کرده بود که پیش از بازگشت به بحث درباره تمدید توافق، طرف روسی تمایل دارد تا بداند که این معاهده علاوه بر زرادخانه هسته‌ای آمریکا، چگونه موجودی زرادخانه سایر کشورهای ناتو از جمله فرانسه و انگلیس را محاسبه می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش