امشب «ماه‌ توت‌فرنگی» را از دست ندهید!/ عکس


امشب «ماه‌ توت‌فرنگی» را از دست ندهید!/ عکس

ماه کامل خرداد که به نام‌های«ماه توت فرنگی» یا «ماه رز» شناخته می‌شود، شنبه شب در تاریخ ۱۳ خرداد به بهترین شکل ممکن در خواهد آمد.

ماه کامل ژوئن یا همان ماه خرداد که به ماه «توت فرنگی» معروف است، در روز شنبه ۱۳ خرداد، رویت خواهد شد و به اوج خواهد رسید. این رویداد نزدیک به ستاره درخشان «قلب‌العقرب» که در صورت فلکی عقرب است، نمایان خواهد شد. همچنین ماه در روزهای جمعه و یکشنبه کامل و روشن خواهد بود.

قبایل بومی آمریکا، این ماه سرخ را، از ماه رسیدن توت‌ها و برداشت فصلی میوه، نامگذاری کرده‌اند. از دیگر نام‌های سنتی آن می‌توان به ماه رز و ماه داغ اشاره کرد. همچنین به گفته مرکز مطالعات بومی آمریکا، مردم آنیشناابگ آن را ماه شکوفه نیز می‌نامند.

امشب «ماه‌ توت‌فرنگی» را از دست ندهید!/ عکس

برای کسانی که در نیمکره شمالی هستند باید گفت، این قمر بیشتر از افق جنوبی بالاتر نخواهد رفت و یکی از کم ارتفاع‌ترین ماه‌های کامل سال خواهد بود. این به این دلیل است که فقط چند هفته قبل از انقلاب تابستانی در تاریخ ۳۱ خرداد ۱۴۰۲، زمانی که خورشید در بالاترین سطح آسمان نیمکره شمالی قرار دارد، رخ می‌دهد. از آن جایی که ماه کامل در سمت مخالف زمین همانند خورشید قرار دارد، ماه مسیر روزانه خورشید را از شش ماه پیش تقلید می‌کند.

متن کامل این گزارش را اینجا بخوانید.

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1773614

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هوافضا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...