اردوغان زمان برگزاری اولین نشست دولتش را اعلام کرد


اردوغان زمان برگزاری اولین نشست دولتش را اعلام کرد

اقتصادنیوز: اردوغان در سخنانی با اعلام معرفی اعضای کابینه جدید خود تا ساعاتی دیگر، اعلام کرد: نخستین نشست دولت سه‌شنبه برگزار خواهد شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه امروز شنبه پس از مراسم تحلیف خود در مراسمی در بش تپه شرکت و در سخنانی اعلام کرد: اعتماد ملت عزیزم به شخص بنده، حزب و ائتلاف‌ مان را از بین نخواهیم برد. به ساخت و ارایه آثار و خدمات جدید ادامه خواهیم داد.

پیام هیتلر به رضاشاه پهلوی در سال 1317+عکس

خبرگزاری آناتولی گزارش داد، رئیس جمهور ترکیه ادامه داد: تمامی جمعیت ۸۵ میلیونی کشور فارغ از هر نوع دیدگاه سیاسی، قوم و مذهب را در آغوش خواهیم گرفت.

«رجب طیب اردوغان» در ادامه اضافه کرد: امروز اعضای کابینه جدید را معرفی خواهم کرد. با کابینه جدید قرن ترکیه را خواهیم ساخت. نخستین نشست کابینه روز سه‌شنبه برگزار خواهد شد.

اردوغان خاطر نشان کرد: امروز روز اتحاد، برابری و تحکیم برادری هزار ساله‌ مان است. امروز روز صیانت از آینده‌ های روشن فرزندانمان است. قول می‌دهیم که با تمام قوا برای پاسداری از شکوه و افتخار جمهوری ترکیه و افزایش اعتبار و نام آن در جهان به مدت 5 سال تلاش کنیم

این در حالیست که مراسم تحلیف رجب طیب اردوغان به عنوان رئیس جمهور جدید ترکیه امروز شنبه در صحن پارلمان این کشور برگزار شد.

در این مراسم، رجب طیب اردوغان برای آغاز یک دوره ۵ ساله دیگر از ریاست جمهوری خود سوگند یاد کرد.

اردوغان پس از دو دور انتخابات ریاست جمهوری در ترکیه، توانست همه رقبای خود را کنار زده و برای سومین دوره متوالی به ریاست جمهوری ترکیه تکیه بزند.

براساس اعلام کمیته عالی انتخابات ترکیه، رجب طیب اردوغان در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور با به دست آوردن ۵۲.۱۴ درصد از آرا برای پنج سال دیگر رئیس‌جمهور ترکیه شد.

کمال قلیچداراوغلو رقیب اصلی وی در این انتخابات با اختلافی نه چندان زیاد توانست ۴۷.۸۶ درصد آرا را به خود اختصاص دهد و از رسیدن به منصب ریاست جمهوری باز بماند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید