نظر رهبر فقید جمهوری اسلامی (ره) درباره فیلم «گاو» مهرجویی چه بود؟


نظر رهبر فقید جمهوری اسلامی (ره) درباره فیلم «گاو» مهرجویی چه بود؟

اقتصادنیوز: وزیر فرهنگ دولت اصلاحات گفت: برخی فکر می‌کردند سینما مساوی با فحشاست ولی اینطور نبود. اتفاقاً صحبتی که امام خمینی کرد، خیلی مهم است. ایشان گفت فیلم «گاو» خوب است. یعنی در قبل از انقلاب هم کار خوب انجام شده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از جماران، به گفته وزیر فرهنگ دولت اصلاحات، برخی فکر می‌کردند سینما مساوی با فحشاست ولی امام اینطور نبود.

احمد مسجدجامعی گفت: برخی فکر می‌کردند سینما مساوی با فحشاست ولی اینطور نبود. اتفاقاً صحبتی که امام خمینی کرد، خیلی مهم است. ایشان گفت فیلم «گاو» خوب است. یعنی در قبل از انقلاب هم کار خوب انجام شده است

تصاویری ناب از‌ رهبر فقید جمهوری اسلامی (ره) در کنار نوه هایش

او گفت: یعنی ما هنر، رمان یا کتاب قبل از انقلاب را نمی‌گوییم بد است. مگر اینکه در آن فحشا باشد. امام گفت سینما بد نیست؛ آن چیزی که بد است، فحشا است. این حرف خیلی چارچوب مشخصی دارد.

او گفت: من یکبار مجموعه‌ای با عنوان اربعین چاپ کردم. همان سالی که داعش گفت ما زائران اربعین را می‌زنیم. ما هم گفتیم حالا برویم ما را هم بزنند دیگر. ما که خواستیم برویم یکسری عکاس هم با ما آمدند. عده‌ای هم نیامدند.

او ادامه داد: این کتاب عکس که چاپ شد. یک آقایی از علما خیلی تحت تأثیر قرار گرفت و گفت می‌خواهم این بچه‌ها را تشویق کنم. ما آنها را جمع کردیم و ایشان خیلی خیلی محبت کرد ولی به من گفت این چرا لباسش اینطوری است یا آن چرا آنطوری است؟! گفتم همین‌ها رفتند این عکس‌ها را گرفته‌اند و همین‌ها وقتی گفتند می‌خواهیم اینجا را سرکوب کنیم و بزنیم، جلو رفتند.

مسجد جامعی گفت: می‌خواهم بگویم اینقدر سخت نگیرید. اگر هم اشکالی هست زبانش این نیست. کسی که عاشق سیدالشهداست و حاضر است برود تکه پاره شود، نمی‌شود که اینقدر فکر کنید که این منم طاووس علیین شده! البته ایشان هم پذیرفت و خیلی هم آدم محترمی هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس