قانونگذاران آمریکایی علیه ایران دست به کار شدند


قانونگذاران آمریکایی علیه ایران دست به کار شدند

اقتصادنیوز: قانونگذاران آمریکایی خشم خود را از افزایش فروش نفت ایران با ارائه طرحی ابراز کرده‌اند تا افرادی را که به دور زدن تحریم های یکجانبه آمریکا در زمینه صادرات نفت ایران کمک می کنند، تحریم کنند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، مایک لالر و جرد موسکوویتز دو قانونگذار جمهوری خواه آمریکایی طرحی را ارائه کرده اند که به دنبال وضع تحریم های جدید علیه افرادی است که به ایران برای دور زدن تحریم های آمریکا در زمینه صادرات نفت کمک می کنند.

سفر یک مقام دیگر آمریکایی به چین / نگرانی شدید واشنگتن از وخامت روابط با پکن

پایگاه خبری جوئیش اینسایدر درباره این طرح نوشت: طرح «قانون توقف کمک به نفت ایران» به رئیس‌جمهور آمریکا دستور می‌دهد تا تحریم‌هایی را علیه گروهی از افراد و نهاد های خارجی که آگاهانه در کمک به صادرات نفت ایران مشارکت دارند، وضع کند. این نهادها و افراد می توانند شامل اپراتورهای بنادری که کشتی‌های تحریم شده ایران را می‌پذیرند، صاحبان پالایشگاه هایی که فرآورده های نفتی ایران را فرآوری می کنند یا هر فردی که به فروش نفت ایران کمک می کند، باشند.

در این طرح با تکرار ادعاها علیه جمهوری اسلامی ایران آمده است که تحریم‌ها شامل مسدود کردن اموال و ممنوعیت صدور روادید می‌شود و تا زمانی که ایران حمایت خود از تروریسم و برنامه‌های هسته‌ای، بیولوژیکی و شیمیایی و موشک‌های بالستیک را متوقف نکند، ادامه خواهند داشت.

به نوشته جوئیش اینسایدر، این طرح همچنین دولت آمریکا را ملزم می کند که به طور دوره ای در مورد صادرات نفت ایران، به ویژه در رابطه با صادرات به چین، به کنگره گزارش دهد و یک نسخه عادی از گزارش باید به صورت عمومی منتشر شود.

بر اساس این گزارش، لالر در بیانیه ای مدعی شد که این طرح به عنوان یک "پیام هشدار " به ایران و چین عمل می کند. وی تهران - پکن را بخشی از "محور جدید شرارت" با روسیه و کره شمالی توصیف کرد.

به گزارش ایرنا، «هیثم الغیص» دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) با استقبال از بازگشت کامل ایران به بازارهای جهانی نفت خام گفته است: ایران توانست تولید نفت خود را یک میلیون بشکه در روز افزایش دهد و همچنان در حال سرمایه‌گذاری در صنعت نفت است؛ بنابراین می‌توان گفت ایران در اوپک بازیگری کلیدی و اساسی است.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران ششم خرداد ماه در دیدار «هیثم الغیص» دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، تعامل سازنده اعضای این سازمان با یکدیگر را عاملی مهم در موفقیت عملکرد این سازمان بین‌المللی دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره همکاری سازنده‌ای با این سازمان داشته و بنای ما تداوم و ارتقای سطح و تقویت این همکاری است.

رئیس جمهور ایران، فلسفه تشکیل سازمان اوپک را حمایت از حقوق تولیدکنندگان نفت و ممانعت از تبعیض علیه آنان عنوان کرد و اظهار داشت: امیدوارم سازمان اوپک در دوره جدید فعالیت بتواند التهابات را مهار و آرامش را بر بازار نفت حاکم کند.آیت‌الله رئیسی تصریح کرد: برخی کشورهای غربی به دنبال ایجاد تفرقه و اختلاف در میان کشورهای عضو اوپک هستند تا از این طریق منافع خود را تامین کنند که در مقابل این اقدامات، اعضای اوپک باید با تقویت انسجام میان خود مانع تحقق این اهداف شوند.

«هیثم الغیص» دبیرکل سازمان اوپک نیز در این دیدار با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اعضای موسس سازمان اوپک همواره همکاری مفید، موثر و سازنده‌ای با این سازمان و اعضای آن داشته است، خاطرنشان کرد: ایران چه در سطح وزیر و چه در سطح فنی همواره در مسیر تقویت انسجام و اتحاد اعضای اوپک عمل کرده است.

دبیرکل اوپک با تشریح آخرین وضعیت بازار نفت گفت: امیدوارم با وحدت نظر میان اعضای اوپک و بهره‌مندی از حمایت‌ها و همکاری‌های سازنده جمهوری اسلامی ایران بتوانیم آرامش را بر بازار حاکم کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)