ابرهای همرفتی مهمان آسمان اصفهان/ تندباد و گرد و خاک در راه است


ابرهای همرفتی مهمان آسمان اصفهان/ تندباد و گرد و خاک در راه است

اصفهان- رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از فعالیت امواج همرفتی در سطح استان طی ۴۸ ساعت پیش‌رو خبرداد.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از امروز بعداز ظهر به تدریج رشد ابر و بارش‌های همرفتی پراکنده و رعد و برق و وزش باد به نسبت شدید تا شدید را در مناطق شمال و شمال غرب اصفهان انتظار داریم.

وی افزود: بارش‌های همرفتی توأم با رعد و برق و صاعقه امروز بویژه در خوانسار، گلپایگان و فریدون‌شهر پیش‌بینی می‌شود و این بارش‌ها طی روز دوشنبه مناطقی چون بویین و میاندشت، خوانسار، گلپایگان، فریدون‌شهر، داران و میمه را فرا می‌گیرد.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان خاطرنشان کرد: اوج وزش باد و تند باد لحظه‌ای فردا دوشنبه و در بیشتر مناطق و از جمله کلانشهر اصفهان است که در مناطق شرق و شمال استان با گرد وخاک همراه خواهد بود.

امینی اضافه کرد: از امروز تا سه شنبه به علت فعالیت امواج همرفتی در استان، احتمال بارش رگبار محلی و رعد و برق و وقوع صاعقه و ریزش تگرگ در سایر مناطق اصفهان نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه دمای هوای استان طی ۲۴ ساعت پیش رو تغییر محسوسی ندارد، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۳۸ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۱۷ درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد.

به گفته رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان، خور و بیابانک با دمای ۴۲ درجه سلسیوس بالای صفر و بوئین میاندشت با دمای ۹ درجه سلسیوس بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا