(تصاویر) چینی‌ها عجب مدرسه‌ای ساخته‌اند!


(تصاویر) چینی‌ها عجب مدرسه‌ای ساخته‌اند!

این پروژه به منظور پاسخگویی به نیاز‌های نزدیک به ۲۰۰۰ دانش آموز طراحی شده است و در عین حال به عنوان یک مرکز فرهنگی برای جامعه محلی عمل می‌کند.

تیم معماری OPEN، تکمیل ساختمان مدرسه و آکادمی شانفنگ؛ یک مرکز آموزشی، فرهنگی و ورزشی متمایز واقع در منطقه جدید سوجو، چین را جشن می‌گیرد. این پروژه به منظور پاسخگویی به نیاز‌های نزدیک به ۲۰۰۰ دانش آموز طراحی شده است و در عین حال به عنوان یک مرکز فرهنگی برای جامعه محلی عمل می‌کند.

گروه معماران خاطرنشان می‌کنند که طی روند توسعه پروژه، عمیقا تحت تاثیر معماری پیچیده چینی و همچنین باغ‌های سنتی سوجو قرار گرفته بودند. از این رو تمام سعی خود را کردند تا ضمن پرداختن به چالش‌های شهری و آموزشی معاصر، به آن‌ها احترام بگذارند.

علاوه بر این با هدف به حداکثر رساندن فضا برای پذیرش جمعیت بزرگ کاربران، تیم معماری OPEN ساختمان آکادمی شانفنگ را به مجموعه‌ای متشکل از پنج ساختار مجزا تقسیم کرده که همگی توسط مسیر‌هایی سرسبز روی پشت بام به هم متصل می‌شوند.

مدرسه شانفنگ

هرچند فضای ساختمان آکادمی شانفنگ میان ساختار‌های متعدد تقسیم شده است، به عنوان یک کل واحد در نظر گرفته و از محیط شهری اطراف محافظت می‌شود. این پروژه در قالب رابط میان مدرسه و شهر، بسیاری از امکانات رفاهی را با جامعه خارج از محوطه مجموعه به اشتراک می‌گذارد. طی تعطیلات مدرسه نیز تئاتر، مرکز ورزشی و استخر به ر‌وی عموم باز می‌شوند. این پروژه در سال ۲۰۲۲ تکمیل شده است.

منبع: موبنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ سلام فرمانده 3 ابوذر روحی