از فواید لوسیون بدن چه می دانید؟


فواید لوسیون بدن بسیار زیاد می باشد و می تواند به نرمی و سلامت بدن شما هم کمک کند. در ادامه شما را با تمامی خاصیت هایی که این ماده دارد آشنا می کنیم.

لوسیون بدن یکی از بهترین موادی می باشد که شما می توانید برای بدن خود از ان استفاده نمایید. در واقع استفاده از لوسبیون بدن می تواند برای شما بسیار خوب و کاربردی باشد و مشکلات پوستی شما را به حداقل برساند. در ادامه شما را با فواید لوسیون بدن آشنا خواهیم کرد.

از فواید لوسیون بدن چه می دانید؟

فواید لوسیون بدن

از مهم ترین فایده های که لوسیون بدن دارد این است که به شما کمک می کند تا پوستی خوش بو داشته و از حساسیت های پوستی به دور باشید. در واقع خشک شدن پوست می تواند در اثر کم آبی بدن و رسیدگی های نامناسب به آن باشد. اگر می خواهید بدانید که فایده های استفاده از لوسیون بدن چیست در ادامه همراه ما باشید تا برای شما اطلاعاتی را بررسی کنیم و تمامی خاصیت هایی که این مواد برای پوست دارند را برایتان بگوییم.

رطوبت رسانی به پوست

یکی از مهم ترین فوایدی که لوسیون های بدن با خود به همراه دارند این است که منجر به ایجاد مرطوب شدن پوست شما خواهند شد. در واقع پوست های تحریک شده بنا به هر دلیلی نیاز به مراقبت های مفید دارد تا بتواند دوباره سر حال شود. اگر در منطقه ای خشک زندگی می کنید باید بدانید که استفاده از لوسیون بدن برای شما بسییار خوب می باشد و می تواند از خراب شدن پوست شما به دلیل گرما پیشگیری نماید.

در واقع استفاده از لوسیون ها برای بخش های خشک بدن بسیار مناسب اند و می توانند مشکلات بسیار زیادی را در بدن شما کاهش دهند. حتی اگر شما دارای پوست های چرب و معمولی باشید نیز باز هم امکان دارد اطراف زانو هایتان و یا آرنج هایتان دچار خشکی هایی بشود پس استفاده از این مدل از لوسیون ها بسیار خوب و مقرون به صرفه خواهد بود.

از فواید لوسیون بدن چه می دانید؟

از بین برنده پینه

از دیگر فواید که لوسیون ها با خود به همراه دارند این الست که می توانند پینه ها را از پوست شما کنده و آن ها را رفع نمایند. در واقع این مواد می توانند منجر به جدا سازی سلول های مرده در پوست شما شوند.

بوی مطبوع

استفاده مداوم از این مدل از لوسیون ها به شما کمک می کند تا بتوانید همیشه بوی خوش بدهید و از این بو احساس خوبی به شما و اطرافیان تان دست خواهد داد. این مورد را بدانید که شما اگر روزانه یک بار از این مدل از لوسیون ها استفاده کنید می توانید به راحتی تمام روز بوی خوش بدهید. جالب است بدانید که استفاده از لوسیون ها می تواند منجر به ایجاد آرامش در پوست شما شود و مشکلاتی که دارید را از بین برده و در نهایت درخشندگی و زیبایی را برای پوستتان به همراه خواهد داشت.

همچنین باید بدانید که بسیاری از این لوسیون ها هستند که منجر به روشن تر شدن پوست می شوند و مواد سفید کننده دارند و اگر می خواهید پوستی روشن داشته باشید بهتر است به ترکیبات آن ها بسیار دقت کنید. البته در برخی دیگر از لوسیون ها دانه های کوچکی با نام های پاک کننده وجود دارد که می تواند به عنوان اسکراب های پوستی عمل کرده و در نهایت سلول های مرده را از روی پوست شما بر خواهد داشت.

انواع لوسیون های بدن

جالب است بدانید که لوسیون ها برای پوست های متفاوت طراحی می شوند و شما می توانید از آن ها برای پوست های مختلف استفاده کنید و هر فرد با شناختی که از پوست خود دارد می تواند به راحتی نوعی از این مدل از اسکراب ها را انتخاب کرده و مورد استفاده قرار دهد. در ادامه لوسیون های مناسب با هر مدل از پوست ها را برای شما عزیزان بررسی می کنیم.

از فواید لوسیون بدن چه می دانید؟

لوسیون برای پوست معمولی

لوسیون هایی که برای این مدل از پوست ها طراحی مکی شوند بیش تر دارای ویتامین C می باشند و می توانند صدمه های ناشی از رادیکال های آزاد را از بین برده و یا تا حدود زیادی آن ها را کاهش می دهند. باید بدانید که ژل های چرب و سنگین ممکن است سنگینی پوست شما را به شدت افزایش دهند از این رو سعی کنید در انتخاب آن ها زیاده روی نکنید.

لوسیون برای پوست های چرب

این مدل از لوسیون ها بر پایه آب بوده و بسیار سبک می باشند. در واقع این مدل از لوسیون ها سریع تر از سایرین جذب می شود و همچنین باید بدانید که از لوسیون های بدن که دارای وازلین و الکل می باشند نباید برای پوست های چرب استفاده نمود.

لوسیون برای پوست خشک

در واقع یک سری از لوسیون ها هستند که برای پوست ها خشک طراحی شوند و جالب است بدانید که این لوسیون ها دارای روغن جوجوبا و روغن دانه آفتابگردان می باشند و افرادی که دارای پوست های خشک و حساس می باشند باید از این مدل از لوسیون ها برای بدن خود استفاده کنند. لوسیون هایی که بر پایه الکل می باشند برای پوست های خشک اصلا مناسب نمی باشند و ممکن است آسیب های شدیدی نیز به آن ها وارد کنند.

پوست های حساس

افرادی که دارای پوست های حساس می باشند باید سعی کنند از لوسیون های تسکین دهنده استفاده کنند و از لوسیون هایی که دارای رنگ، اسانس و مواد شیمیایی می باشند دور بمانند زیرا این مواد می تواند برای پوست ان ها مشکلاتی را ایجاد نماید.

پوست های مختلط

اپر دارای پوستی مختلط می باشید بهتر است سعی کنید از لوسیون های بدون روغن برای بدن خود استفاده نمایید. در واقع این مدل از لوسیون ها طوری طراحی می شوند که می توانند نواحی خشک و چرب پوست شما را تسکین دهند.

از فواید لوسیون بدن چه می دانید؟

زمان مناسب استفاده از لوسیون

حال که با فواید لوسیون بدن به صورت کلی آشنا شدید در ادامه به شما خواهیم گفت که مناسب ترین زمان برای استفاده از این مواد چه زمانی می باشد. در واقع بعد از حمام بهترین زمانی است که شما می توانید از لوسیون ها استفاده کنید زیرا بعد از استفاده از مواد شوینده پوست شما به صورت کلی خشک می شود و نیاز به رسیدگی دارد. همچنین باید بدانید حکه برای استفاده از لوسیون بدن الزامی در کار نمی باشد و شما هر زمانی که احساس خشکی در پوست خود کردید می توانید از لوسیون بدن کمک بگیرید.

ترکیبات لوسیون ها

در ترکیسبات لوسیون ها موادی به کار می رود که می تواند بر فواید آن بیفزاید. در واقع موادی که در آن ها به کار می رود بیش تر شامل کرودامول، روغن مورینگا، ویتامین C، ویتامین E، اولئونیک اسید می باشد. کرودامول به عنوان یک نرم کننده طبیعی مورد استفاده قرار خواهد گرفت، روغن مورینگا یکی از مهم ترین روغن ها برای پوست می باشد و خاصیت نرم کنندگی دارد و منشاء آن کشور آفریقا است. ویتامین C علاوه بر این که همانند آنتی اکسیدان ها عمل می کند و جلوی خطرات رادیکال های آزاد را می گیرد می تواند منجر به کاهش چین و چروک های پوستی گردد و ویتامین E به کار رفته در لوسیون ها به عنوان یک ضد التهاب و ضد اکسیدان قوی می باشد. اولئونیک یکی از بهترین مواد آنتی اکسیدانی می باشد و برای پوست بسیار مفید خواهد بود ولی باید بدانید که این ماده بیش تر برای این به کار می رود که می تواند منجر به نرم تر شدن پوست شما شده و همچنین خاصیت ارتجاعی پوست را به شدت افزایش خواهد داد.

از فواید لوسیون بدن چه می دانید؟

حال که با فواید لوسیون بدن آشنا شدید در ادامه شما می توانید اطلاعات دیگری در مورد میسلار واتر و روتین پوست کدر نیز بدست آورده و آگاهی خود را در مورد این محصولات افزایش دهید و برای این کار کافی است تا از لینک های داده شده استفاده کنید. .

منبع : آرگا

برچسب :

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آرایش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر