مهار آتش سوزی در مراتع شهرستان دنا


مهار آتش سوزی در مراتع شهرستان دنا

رکنا: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: آتش سوزی مزارع و مراتع منطقه دارشاهی شهرستان دنا مهار شد.

به گزارش رکنا، جاوید بخت مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: این حادثه که ساعت ۱۴ امروز بر اثر آتش زدن بقایای پسماند مزارع کشاورزی رخ داد به مراتع کشید اما با همکاری امدادگران منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد و نیروهای ستاد بحران شهرستان دنا ساعتی پیش مهار شد.

سعید جاودان سیرت افزود: کارشناسان منابع طبیعی اکنون در حال پایش منطقه برای پیشگیری از روشن شدن دوباره شعله های آتش در این منطقه هستند.

وی ادامه داد: وسعت این آتش سوزی پس از اطفای کامل حریق اعلام می شود.

جاوید بخت با اشاره به اینکه جنگل و مراتع میراث همگانی هستند گفت: امسال ۱۰۰ دستگاه دمنده تهیه و بین امدادگران توزیع شد تا با استفاده از آن خسارت های آتش سوزی به حداقل کاهش یابد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: با احتساب تجهیزات قبلی، اکنون ۲۰۰ دستگاه دمنده در اختیار امدادگران برای اطفای حریق قرار دارد که البته با توجه به گستره جنگل ها و مراتع نیاز است شمار این تجهیزات افزایش یابد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: این استان یک میلیون و ۵۵۰ هزار هکتار جنگل و مرتع دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آتش سوزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان