ویژگی‌های یاران امام زمان(عج) در لسان قرآن/ لحظه‌‌ای از جهاد غفلت نمی‌کنند


ویژگی‌های یاران امام زمان(عج) در لسان قرآن/ لحظه‌‌ای از جهاد غفلت نمی‌کنند

حجت‌الاسلام اباذری با بیان اینکه به فرموده امام صادق(ع) آیه ۵۴ سوره مبارکه مائده در وصف یاران حضرت قائم(عج) است، گفت: آنها با همه وجود عاشق خدا هستند و این عشق، آنها را به سمت امام زمان(عج) هدایت می‌کند.

حجت‌الاسلام «محمود اباذری» در گفتگو با خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان درباره ویژگی های یاران امام مهدی(عج) در قرآن، اظهار کرد: خدای متعال در آیه ۵۴ سوره مبارکه مائده می فرماید: «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا مَنْ یَرْتَدَّ مِنْکُمْ عَنْ دِینِهِ فَسَوْفَ یَأْتِی اللَّهُ بِقَوْمٍ یُحِبُّهُمْ وَیُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ أَعِزَّةٍ عَلَى الْکَافِرِینَ یُجَاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَلَا یَخَافُونَ لَوْمَةَ لَائِمٍ ذَلِکَ فَضْلُ اللَّهِ یُؤْتِیهِ مَنْ یَشَاءُ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِیمٌ؛ ای گروهی که ایمان آورده‌اید، هر که از شما از دین خود مُرتَد شود به زودی خدا قومی را که بسیار دوست دارد و آنها نیز خدا را دوست دارند و نسبت به مؤمنان سرافکنده و فروتن و به کافران سرافراز و مقتدرند (به نصرت اسلام) برانگیزد که در راه خدا جهاد کنند و (در راه دین) از نکوهش و ملامت احدی باک ندارند. این است فضل خدا، به هر که خواهد عطا کند و خدا را رحمت وسیع بی‌منتهاست و (به احوال همه) دانا است».

کارشناس مرکز تخصصی مهدویت ادامه داد: مخاطبان این آیه شریفه مومنان هستند؛ آیه همچنین اشاره دارد به اینکه ممکن است در مسیر زندگی بلغزیم و دین و ایمان‌مان را از دست بدهیم! لذا باید مراقب باشیم.

وی آیه در ادامه به افرادی اشاره می کند که خدا دوست‌شان دارد و آنها نیز خدا را دوست دارند، گفت: آنها در مقابل مومنان نهایت تواضع و فروتنی را دارند و خود را برای آسایش دیگران به زحمت می اندازند و بغض و کینه‌شان علیه کسانی است که مانع عزت و رستگاری انسان ها می شوند.

حجت الاسلام اباذری تأکید کرد: اینها در تحقق عدالت با همه وجود اهل تلاش در راه خدا هستند و نظر و رای دیگران در اراده‌شان تاثیر ندارد برخلاف برخی که تلاش و کار خود را با ملامت و حرف دیگران متوقف می کنند. این مومنان هیچ هراسی جز از خداوند ندارند و فقط رضای خدا را در نظر می گیرند.

این کارشناس مذهبی در ادامه ابراز کرد: امام صادق(ع) می فرمایند: این آیه شریفه در وصف یاران حضرت قائم(عج) است؛ کسانی که با همه وجود عاشق خدا هستند و این عشق، آنها را به سمت امام زمان(عج) و ولی خدا هدایت می کند همه سعی اینها دستگیری از دیگران است و نهایت تواضع و فروتنی را نسبت به مومنان و نهایت دشمنی را نسبت به دشمنان خدا دارند.

حجت الاسلام اباذری در پایان خاطرنشان کرد: این افراد اهل عافیت‌طلبی نیستند و از جهاد در راه ارزش ها نمی ایستند؛ به جای نظر و خواست دیگران، خواست خدا را در نظر دارند و ملامت ملامت‌گران خللی در اراده آنها ایجاد نمی کند و همه اینها را فضل الهی می دانند.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان