افزایش 10 برابری تعداد مسلمانان ژاپن در دو دهه گذشته


افزایش 10 برابری تعداد مسلمانان ژاپن در دو دهه گذشته

تعداد مسلمانان ژاپن در سال ۲۰۰۰ میلادی بین ۱۰ هزار تا ۲۰ هزار نفر تخمین زده شده بود در حالی که تعداد فعلی مسلمانان در این کشور بیش از ۲۰۰ هزار نفر است که حاکی از افزایش ۱۰ برابری تعداد آنها در دو دهه گذشته است.

خبرگزاری شبستان،جهان اسلام: چشم انداز مذهبی ژاپن دستخوش یک تغییر و دگرگونی شده است که با نگاهی به تعداد فزاینده مساجدی که در دو دهه گذشته در این کشور ساخته شده‌اند، آشکارتر می شود.

این تغییر را می توان تا حدی به افزایش وصلت میان مسلمانان و شهروندان ژاپنی و عمدتا به افزایش تعداد مهاجرانی که از کشورهای اسلامی به ژاپن آمده‌اند، نسبت داد.

تعداد مسلمانان ژاپن در سال 2000 میلادی بین 10 هزار تا 20 هزار نفر تخمین زده شده بود در حالی که تعداد فعلی مسلمانان در این کشور بیش از 200 هزار نفر است که حاکی از افزایش 10 برابری تعداد آنها در کمتر از یک نسل یا دو دهه گذشته است.

همچنین، مساجد که قبلا به ندرت در ژاپن دیده می‌شدند، حالا دیگر کمیاب نیستند و به مکان‌هایی معمول در این کشور تبدیل شده‌اند.

در سال 1999 میلادی تنها 15 مسجد در ژاپن وجود داشت و تا مارس 2021 تعداد مساجد به 113 مسجد رسید.

یکی از این مکان‌های عبادی، مسجد استقلال «اوزاکا» است که سال گذشته در بخش «نیشیناری» شهر اوزاکا افتتاح شد.

این مسجد که قبلا ساختمان یک کارخانه بوده است با کمک‌های مالی اندونزیایی‌ها که بیشترین جمعیت مسلمان در جهان را داراست، ساخته شد.

قدیمی ترین مسجد در ژاپن هم مسجد «کوبه» است که مسلمانان برای ساخت آن سختی‌های زیادی متحمل شدند.

تصمیم برای ساخت این مسجد در سال 1928 آغاز شد، زمانی که بازرگانان هندی پس از افزایش جمعیت مسلمانان در کوبه درست پس از جنگ جهانی اول، بودجه‌ای را برای ساخت مسجد جمع‌آوری کردند.

سال به سال در ژاپن بر تعداد علاقه مندان به اسلام افزوده می شود و اکنون درهای این مسجد نه تنها برای مسلمانان، بلکه برای همه کسانی که می خواهند درباره اسلام بدانند باز است.

گفتنی است، اسلام برای اولین بار در سال 1877 برای مردم ژاپن به عنوان بخشی از تفکر دینی شناخته شد و در همان زمان زندگی حضرت محمد (ص) به ژاپنی ترجمه شد. این امر کمک کرد تا اسلام جایگاهی در تصویر فکری مردم ژاپن پیدا کند.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش