جهاد تصمیم مهمتر از جهاد تبیین است


جهاد تصمیم مهمتر از جهاد تبیین است

رودبار - رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جهاد تصمیم مهمتر از جهاد تبیین است، گفت: تصمیم گیری و تصمیم سازی درست، کارشناسانه و با تعقل، شجاعانه و مسئولانه مورد تاکید است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر قالیباف پیش از ظهر دوشنبه در یادواره شهید حجت الاسلام سید یونس رودباری نخستین شهید نهضت امام خمینی (ره) و گرامیداشت قیام خونین ۱۵ خرداد در مصلی رودبار اظهار کرد: برای بنده توفیق بزرگی است که در جمع مردمان خوب و خونگرم رودبار هستم.

وی با اشاره به وقایع مختلف در ماه خرداد افزود: خرداد نماد احیاگری اسلامی است و ماه تأثیرگذار برای تاریخ انقلاب اسلامی است که آبستن حوادث و اتفاقات تلخ و شیرین بود.

قالیباف با اشاره به خاطره‌ای از ایام زلزله خرداد ۶۹ بیان کرد: صبح روز زلزله به رودبار آمدم و صحنه‌های تلخ و تأسف باری را مشاهده کردم که هیچ وقت از ذهن پاک نمی‌شود.

وی با بیان اینکه شهید سید یونس رودباری نماد پررنگ نهضت امام خمینی (ره) است، افزود: شهید یونس از اولین شهدای نهضت امام راحل است که تبلور ساز انقلاب اسلامی بود.

رئیس مجلس با اشاره به اثرگذاری دفاع مقدس در پویایی و سرزندگی انقلاب اسلامی، بیان کرد: دفاع مقدس سرنوشت انقلاب اسلامی را رقم زد و سبب دوام و قوام آن شد.

انقلاب اسلامی روز به روز پویا تر و قوی‌تر می‌شود

قالیباف با بیان اینکه انقلاب اسلامی روز به روز پویا تر و قوی‌تر می‌شود، گفت: امامین انقلاب روحیه ما می‌توانیم را در جامعه نهادینه کرد.

وی با بیان اینکه امام راحل احیاگر واقعی دین اسلام هستند، افزود: دین اسلام با پایه گذاری نهضت حضرت امام جان دوباره ای گرفت.

رئیس مجلس با بیان اینکه حضرت امام فرهنگ استکبار ستیزی را در جامعه نهادینه کردند، گفت: حفظ استقلال و تمامیت ارضی و اقتدار اسلامی با فرهنگ استکبارستیزی تحقق می‌پذیرد.

قالیباف با بیان اینکه امام راحل بیداری اسلامی را راه انداخت، گفت: عظمت انقلاب اسلامی با رهبری داهیانه امامین انقلاب در دنیا رخ نمایی می‌کند.

وی با بیان اینکه امام (ره) با امت و مردم به شکوه و عظمت انقلاب اسلامی رسید، افزود: نگاه مردم محورانه حضرت امام همراه با معنویت و ایمان و تقوا در بخش‌های مختلف، انقلاب اسلامی را به اوج رساند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ایجاد وحدت رویه در جامعه اضافه کرد: امام راحل نگاه و توجه ویژه ای به وحدت، معنویت و عدالت بخشی در حکمرانی اسلامی داشتند.

قالیباف با اشاره به نگرش تحولی حضرت امام در بخش‌های مختلف بیان کرد: نگاه امیدوارانه، تحول گرایانه و عینیت بخشی حضرت امام، انقلاب اسلامی را در سخت‌ترین شرایط مدیریت کرد.

نقش آفرینی مردم در صحنه‌های مختلف انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

وی با اشاره به نقش آفرینی مردم در صحنه‌های مختلف انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افزود: توجه به سنت‌های الهی و مردم دو پایه و اساس حرکت انقلاب حضرت امام (ره) در عرصه‌ها و صحنه‌های مهم انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به چالش‌های فرهنگی و اقتصادی جامعه بیان کرد: بسیاری از مشکلات فرهنگی و اقتصادی ناشی از فاصله گیری از ارزش‌های دینی و اعتقادی است.

قالیباف با بیان اینکه دشمن دنبال حکمرانی بدون فرهنگ اسلامی و اعتقادی است، گفت: اصلاح نحوه حکمرانی و مدیریت در ابعاد مختلف منجر به رفع مشکلات می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به شگردهای مختلف دشمن در مقابله با انقلاب اسلامی بیان کرد: دشمن با توطئه، ترور، جنگ و ایجاد فتنه‌های مختلف دنبال ساقط کردن نظام اسلامی است.

قالیباف با بیان اینکه مردم محکم پای انقلاب اسلامی ایستادند، گفت: باید حکمرانی و مدیریت اداره امور را به مردم بسپاریم.

پادزهر جنگ شناختی، جهاد تبیین است

وی با اشاره به جنگ ترکیبی و شناختی دشمن افزود: پادزهر جنگ شناختی، جهاد تبیین است.

رئیس مجلس با بیان اینکه جهاد تصمیم مهم از تر از جهاد تبیین است، گفت: تصمیم گیری و تصمیم سازی درست، کارشناسانه و از سوی تعقل، شجاعانه و مسئولیت پذیر مورد تاکید است.

قالیباف با بیان اینکه تصمیم درست با خود محوری ایجاد نمی‌شود، اضافه کرد: تصمیم درست به نفع مردم و در راستای عدالت الهی و اسلامی رقم می‌خورد.

وی با بیان اینکه مشکلات و چالش‌ها را می‌پذیریم، افزود: با حکمرانی و مدیریت و تصمیم گیری درست می‌توان بر مشکلات فائق آمد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پنجره جمعیتی کشور کمتر از یک دهه دیگر بسته می‌شود، گفت: در حال حاضر شرایط مناسبی برای تقویت جوانی جمعیت و فرزند آوری در کشور فراهم است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا