چند روزی یکبار ماسک ورقه ای بزنیم؟ [بایدها و نبایدها]


چند روزی یکبار ماسک ورقه ای بزنیم؟ دفعات استفاده از ماسک ورقه ای به ترکیبات تشکیل دهنده آن بستگی دارد اما به طور علمی چنانچه ماسک حاوی اسید گلیکولیک نباشد به صورت روزانه هم می توان از ماسک ورقه ای استفاده کرد در غیر اینصورت پوست شما...

چند روزی یکبار ماسک ورقه ای بزنیم؟ دفعات استفاده از ماسک ورقه ای به ترکیبات تشکیل دهنده آن بستگی دارد اما به طور علمی چنانچه ماسک حاوی اسید گلیکولیک نباشد به صورت روزانه هم می توان از ماسک ورقه ای استفاده کرد در غیر اینصورت پوست شما تحریک خواهد شد.

چند روزی یکبار ماسک ورقه ای بزنیم؟ [بایدها و نبایدها]

اما از آنجایی که با ترکیبات دقیق ماسک های ورقه ای آشنایی نداریم به منظور رعایت جوانب احتیاط و پیشگیری از حساس شدن پوست، بهتر است در هفته نهایتا ۲ الی ۳ بار از ماسک ورقه ای استفاده شود، نه بیشتر. خرید ماسک ورقه ای متناسب با نوع پوست، زمان استفاده از ماسک ورقه ای و دفعات استفاده از ماسک در طول هفته فاکتورهای بسیار مهمی هستند که باید به آنها توجه کافی داشت.

در صورت نگهداری از ماسک ورقه ای به شیوه ای درست، می توانید ماسک های خود را ذخیره و در طول هفته به صورت منظم ۲ الی ۳ بار از آنها استفاده کنید. این روتین پوستی بسیار قدرتمندی است که سریعا در عرض چند ماه نتیجه ای بسیار مطلوب و پوستی درخشنده به شما هدیه می دهد البته با رعایت نکاتی که در ادامه گفته می شود!

چند بار در هفته از ماسک ورقه ای استفاده کنیم؟

چند روزی یکبار ماسک ورقه ای بزنیم؟ [بایدها و نبایدها]

استفاده از ماسک ورقه ای در شفاف و صاف تر شدن پوست تاثیرگذار است اما به شرطی که به درستی استفاده شود استفاده بیش از اندازه و غیر معمول از ماسک ورقه ای باعث تحریک پوست شما خواهد شد برهمین اساس محدودیت هایی در دفعات استفاده از ماسک در طول هفته برای خود تعیین کنید.

اصولا ماسک های ورقه ای گیاهی را می توان با فواصل زمانی کوتاه استفاده کرد اما ماسک هایی که حاوی ترکیبات شیمیایی هستند محدودیت استفاده دارند به عنوان مثال در برخی از ماسک های فرموله شده ترکیباتی چون گلیکولیک و اسیدهای لایه بردار ضعیف وجود دارد که استفاده روزانه از آن ها می تواند حساسیت های پوست را به دنبال داشته باشد.

اما این قضیه در خصوص ماسک هایی بر پایه ترکیبات گیاهی کاملا برعکس است پس در پاسخ به این سوال که چند روزی یکبار ماسک ورقه ای بزنیم؟ باید بگوییم همه چیز به ترکیبات تشکیل دهنده ماسک بستگی دارد ماسک های آبرسان محدودیت ندارند اما ماسک های لایه بردار نهایتا ۲ بار در هفته استفاده شوند.

افرادی که دارای پوستی حساس و مستعد آکنه و جوش هستند باید به این مساله دقت بیشتری داشته باشند و به هیچ عنوان هر روز از ماسک استفاده نکنند.

  • به افرادی با پوست مستعد آکنه توصیه می شود که نهایتا هر ۴ روز یکبار (هفته ای ۲ بار) از ماسک ورقه ای استفاده کنند.
  • افراد دارای پوست خشک در هفته می توانند تا ۳ بار از ماسک های آبرسان برای حفظ رطوبت و آبرسانی پوست استفاده کنند.
  • از ماسک های ورقه ای حاوی ویتامین سی نهایتا یک یا دوبار در هفته استفاده کنید.
  • ماسک هایی با ترکیبات شیمایی از جمله لایه بردارها نهایتا یک بار در هفته استفاده شوند.

استفاده روزانه از ماسک ورقه ای ضرر دارد؟

چند روزی یکبار ماسک ورقه ای بزنیم؟ [بایدها و نبایدها]

با توجه به تمام تفاسیر قبلی به طور قطع نمی توان به این سوال پاسخ داد اما بهتر است که به طور روزانه از ماسک روقه ای استفاده نشود. بهتر است با توجه به نوع پوست، هدف استفاده از ماسک، سن، نیاز پوستی و ترکیبات تشکیل دهنده ماسک فواصل زمانی منظمی را برای خود تعیین کنید.

این فواصل می توانند هر دو روز یکبار یا هر سه روز یکبار باشند یعنی ۲ یا ۳ بار در هفته روی صورت خود ماسک بگذارید استفاده بیش از حد منجر به دهیدراته شدن و بروز اگزما خواهد شد.

استفاده از ماسک ورقه ای برای درخشان شدن پوست، آبرسانی، روشن شدن صورت، رفع پف اطراف چشم ها، تقویت گردش خون، حفظ رطوبت، درمان خشکی و کم آبی و… بسیار مناسب است.

هر کدام از ماسک های ورقه ای برای هدفی خاص فرموله شده اند برخی دارای ترکیبات گیاهی هستند که استفاده مرتب از آن ها بلامانع است. دفعات استفاده از هر نوع ماسک را بر اساس نیاز پوستی و ترکیبات آن تخمین بزنید و به عنوان آخرین توصیه، سعی کنی به صورت کلی بیش از دو یا سه بار در هفته از ماسک ورقه ای استفاده نکنید. این مطلب نتیجه گردآوری تجربیات کاربران رنگدونه بوده است.

منبع : آرگا

برچسب :

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آرایش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی