فارس من| انتقاد از عملکرد سامانه «124» وزارت صمت


فارس من| انتقاد از عملکرد سامانه «124» وزارت صمت

با وجود اینکه وزارت صمت، سامانه «124» را در اختیار هموطنان قرار داده تا تخلفات و مشکلات صنفی را از این طریق آن، به مسئولان انتقال دهند، اما برخی مخاطبان معتقدند این سامانه عملکرد قابل قبولی ندارد.

فارس من| انتقاد از عملکرد سامانه «124» وزارت صمت

به گزارش ایران اکونومیست کاربران سامانه «فارس من» با ثبت پویشی با عنوان «انتقاد و مطالبه از سامانه 124 وزارت صمت» عنوان کردند که اگرچه شماره تلفن «124» به عنوان سامانه پاسخگویی وزارت صنعت، معدن و تجارت در اختیار مردم قرار گرفته تا از طریق این شماره هموطنان شکایات و تخلفات صنفی را ثبت کنند، اما متاسفانه عملکرد این سامانه قابل قبول نیست.

این کاربران عنوان کرده‌اند که بار‌ها برای اعلام یک گزارش تخلف با این سامانه تماس گرفته اند، اما قبل از اینکه نوبت در پشت خط به آنها برسد، ارتباط قطع شده یا در حین صحبت با اپراتور و ارائه گزارش تماس قطع شده است، لذا در مواقع زیادی اصلا موفق به ثبت گزارش خود نشده اند تا منتظر پیگیری و نتیجه آن بمانند.

به گزارش فارس این وضعیت در حالی است که وزارت صمت و سازمان حمایت بطور مداوم گزارش‌هایی از عملکرد مثبت این سامانه منتشر می‌کند.

گفتنی است براساس اعلام وزارت صمت، هموطنان می توانند از طریق تماس با شماره 124 در سراسر کشور و یا مراجعه به درگاه اینترنتی www.124.ir از خدمات پاسخگویی یکپارچه بهره‌مند شوند.

وزارت صنعت، معدن و تجارت از لحاظ ساختار سازمانی به سه بخش اصلی حوزه ستادی، حوزه سازمان های تابعه و حوزه سازمان‌های استانی که در 31 استان کشور و جنوب کرمان مستقر هستند تقسیم می شود با توجه به گستردگی وظایف محول شده به وزارت صمت، علاوه بر ارائه خدمات عمومی از طریق بخش های ستادی که عمدتاً مسئولیت سیاست‌گذاری، پشتیبانی، برنامه ریزی عملیاتی، نظارت، پایش وضعیت و رسیدگی به مسائل کلان ذینفعان در سه بخش صنعت، معدن و تجارت را بر عهده دارند، واحدهای تابعه و حوزه سازمان های استانی نسبت به ارائه خدمات اختصاصی و صدور مجوز برای کسب و کارهای مردمی در هریک از بخش‌های فوق الذکر اقدام می‌کنند.

با توجه به موارد فوق و تنوع خدمات قابل ارائه به مردم از ابتدای آبان ماه سال 1400 با دستور وزیر صنعت،معدن وتجارت سامانه پاسخگویی وزارت صمت با هدف ارائه خدمات با کیفیت و پر سرعت به مردم ، همسو سازی مناسب تر فرآیندهای کسب و کار با نیازهای شهروندان و دریافت بازخورد از ذینفعان و در دسترس قراردادن اطلاع صحیح و بروز از بخشنامه ها، دستورالعمل ها و قوانین عملکردی بدون نیاز به داشتن دانش و تخصص خاص ساماندهی و در دسترس ذینفعان و شهروندان قرار گرفته است .

بنابراین عموم مردم می توانند با اتصال به آدرس اینترنتی www.124.ir و ورود به سامانه پاسخگویی بدون محدودیت و واسطه از آخرین وضعیت قیمت کالا وخدمات ، وضعیت ثبت و پیگیری شکایات های صنفی و غیر صنفی ، وضعیت کسب وکار مورد درخواست خود آگاه شوند.

براساس اعلام وزارت صمت، بلافاصله پس از ورود ، ثبت و تکمیل فرم برخط درخواست خدمت و یا شکایت ، سامانه به صورت خودکار کد رهگیری خدمت مورد نیاز را به شماره موبایل اعلام شده متقاضی پیامک می شود و متقاضی می توانند با دردست داشتن کد رهگیری خدمت و یا شکایت مراحل انجام کار خود را تا مرحله پایانی پیگیری کند اما برخلاف ادعای مطرح شده و براساس پویشی که در سامانه «فارس من» خبرگزاری ثبت شده است برخی از هموطنان از عملکرد این سامانه رضایت ندارند که لازم است مسئولان در اسرع وقت به این موضوع رسیدگی و مشکلات در این ارتباط را حل کنند.

پایان پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقلب اوسمار از روی دست نکونام