ارزش سهام لوسید موتورز به دلیل جذب سرمایه تسلا کاهش یافت!


ارزش سهام لوسید موتورز به دلیل جذب سرمایه تسلا کاهش یافت!

پس از آنکه اخبار مربوط به جذب میلیاردها دلار سرمایه توسط بزرگ‌ترین رقیب لوسید یعنی تسلا افشا شد ارزش سهام برند برقی موردبحث بیش از ۱۳ درصد کاهش یافت. چند روز پیش بود که تسلا به عنوان پیشتاز بازار خودروهای برقی اعلام کرد ۳ میلیارد دلار را از...

پس از آنکه اخبار مربوط به جذب میلیاردها دلار سرمایه توسط بزرگ‌ترین رقیب لوسید یعنی تسلا افشا شد ارزش سهام برند برقی موردبحث بیش از ۱۳ درصد کاهش یافت.

ارزش سهام لوسید موتورز به دلیل جذب سرمایه تسلا کاهش یافت!

چند روز پیش بود که تسلا به عنوان پیشتاز بازار خودروهای برقی اعلام کرد ۳ میلیارد دلار را از طریق مختلف جذب خواهد کرد و همین امر باعث شد ارزش سهام لوسید موتورز کاهش یابد. بخش اعظم سرمایه مورد اشاره تسلا از طریق صندوق سرمایه عربستان سعودی تأمین خواهد شد. انتشار چنین اخباری کافی بود تا ارزش هر سهم لوسید با افت بیش از ۱۳ درصدی به ۶.۷۲ درصد برسد و نهایتاً روز چهارشنبه در رقم ۷.۷۶ دلار بسته شود.

ارزش سهام لوسید موتورز به دلیل جذب سرمایه تسلا کاهش یافت!

لوسید با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد مالک بخش اعظم سهامش یعنی صندوق سرمایه‌گذاری عمومی PIF حدود ۲۶۵ میلیون سهم دیگر این خودروساز را با قیمت حدود ۱.۸ میلیارد دلار خریداری خواهد کرد. باقی سرمایه این شرکت نیز با فروش ۱۷۳ میلیون سهم دیگر تأمین خواهد شد. سرمایه حاصل از فروش سهام موردبحث برای مخارج سرمایه‌ای و سرمایه در گردش صرف خواهد شد.

ارزش سهام لوسید موتورز به دلیل جذب سرمایه تسلا کاهش یافت!

صندوق سرمایه‌گذاری عمومی که بیش از ۶۰ درصد لوسید را در اختیار دارد اولین بار در سال ۲۰۱۸ بود که در شرکت آمریکایی یاد شده سرمایه‌گذاری کرد. البته همین صندوق در همان زمان بخشی از سهام تسلا را نیز خریداری کرده بود اما در ادامه سهام خود در شرکت ایلان ماسک را فروخت. سعودی‌ها در حالی سرمایه خود را صرف رشد لوسید کرده‌اند که این برند در ماه‌های اخیر با چالش‌های زیادی روبرو بوده که از جمله آن‌ها می‌توان به نوسانات اقتصادی و کلید خوردن جنگ اقتصادی توسط تسلا اشاره کرد. لوسید چندی پیش برنامه‌های خود برای تعدیل چند صد نفری از کارکنان خود را اعلام کرد. شرکت موردبحث همچنین با مشکلاتی در زمینه تولید نیز مواجه است. باید منتظر ماند و دید که لوسید موتورز در آینده خواهد توانست مشکلات خود را مرتفع نموده یا اینکه به خیل عظیم استارت آپ های منحل شده خواهد پیوست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اهمیت پایگاه صهیونیستی نواتیم در چیست؟