طرز تهیه خرما قالبی خوشمزه و مجلسی در خانه


خرما قالبی همان طور که از نامش مشخص است، از ترکیب خرما با دیگر مواد خوشمزه و مقوی تشکیل می شود که با استفاده از قالب های مختلف، اشکال گوناگونی پیدا می کند و یک دسر شیک و خوش طعم است. در این مقاله آموزش آشپزی شما را با طرز تهیه خرما قالبی آشنا می کنیم.

خرما قالبی از جمله شیوه های خیلی خوش طعم با ظاهری اشتهابرانگیز است که در پذیرایی مراسم سوگواری و ماه رمضان و سایر مناسبت های مذهبی تهیه شده و مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین می توانید خرما قالبی را در منزل پخت نموده و به عنوان میان وعده ای خوشمزه و مقوی کودکان را سوپرایز نمایید. در سرمای زمستان می توانید خرما قالبی را همراه یک فنجان چای میل نموده و لحظاتی خاطره انگیز خلق کنید. در این مطلب طرز تهیه خرما قالبی را اموزش می دهیم.

خرما یکی از مواد غذایی شیرین و پرانرژی می باشد که توانایی تامین سلامت استخوان و مغز، سطح کلسترول خون را دارد. با استفاده از خرما می توان خوراکی ها و دسرهای متفاوت ایده آلی تهیه نمود که از جمله آنها می توان به ترافل خرما، رولت خرما و پودینگ خرما اشاره داشت.

طرز تهیه خرما قالبی خوشمزه و مجلسی در خانه

مواد مورد نیاز

  • یک دوم پیمانه کنجد
  • ۷۵۰ گرم خرما بی شیره و هسته
  • ۲۵ گرم کره ذوب شده
  • ۲ – ۳ قاشق غذاخوری آرده
  • یک دوم پیمانه پودر بیسکوییت (یا آرد)
  • ۳ قاشق غذاخوری پودر گردو و یا پودر نارگیل
  • یک دوم قاشق چایخوری پودر زنجبیل و یا پودر هل

طرز تهیه خرما قالبی با روشی ساده در منزل

اول از هر کاری هسته های خرما را جدا کنید، باید خرماها بدون شیره و هسته باشد. اینکه خرماها پوست داشته باشد و یا نه، بسته به سلیقه شما دارد و اختیاری است. خرمای رطب به دلیل نرم بودن، قابل چرخ شدن نیست و خوب است آن را بکوبید، به این صورت که بر روی حرارت قرار دهید تا کمی بجوشد و سپس بکوبید. اگر از خرمای کبکاب استفاده کنید می توانید آن را چرخ نمایید.

حالا کنجد را درون یک ظرف مناسب با شعله ای متوسط تفت بدهید تا عطر خامی آن از بین برود و تغییر رنگ بدهد. لازم است خرما را از چرخ گوشت بگذرانید تا نرم و لطیف گردد. همچنین می توانید از غذاساز برای نرم و میکس کردن آن بهره ببرید.

خرمای نرم و چرخ شده را درون ظرفی ریخته و کنجد بوداده را به آن بیفزایید و به خوبی بهم بزنید. پودر بیسکوییت و نارگیل را نیز درون غذاساز بریزید و پودر نمایید تا نرم شود، همچنین می توانید درون پلاستیکی ضخیم بریزید و با استفاده گوشتکوب بکوبید تا پودر گردد. سپس پودر زنجبیل، پودر هل، کره ذوب شده را بیفزایید. مواد را به کمک دست به خوبی ورز داده و در نهایت ارده را افزوده و دوباره مواد را توسط دستان خود ورز بدهید.

وقتی مواد یکدست گردید، یک قالب سیلیکونی انتخاب نموده و درون آن را با مواد پرنمایید و فشار دهید و پس از یک ربع ساعت دقیقه داخل فریزر بگذارید و سپس از قالب بیرون بیاورید و میل نمایید.

طرز تهیه خرما قالبی خوشمزه و مجلسی در خانه

نکات مهم

  • لازم نیست قالب سیلیکونی را چرب نمایید.
  • از بیسکوییت پتی بور کاکائویی بهره ببرید، همچنین می توانید به جای آن از آرد تفت داده بهره ببرید.
  • در صورت تمایل از کنجد بو داده بهره ببرید.

طرز تهیه خرما قالبی خوشمزه و مجلسی در خانه

در این مطلب شما عزیزان را با طرز تهیه خرما قالبی آشنا کردیم، امیدواریم مورد توجه تان واقع شده باشد. همانطور که گفته شد این دسر بسیار مقوی و پرانرزی بوده و از طعمی خوب و ظاهری شیک برخوردار می باشد که دلایل قانع کننده ای برای انتخاب و تهیه آن در خانه محسوب می شوند.

منبع : آرگا

برچسب :

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403