درمان گیاهی سندرم تخمدان پلی کیستیک


درمان گیاهی سندرم تخمدان پلی کیستیک

سندرم تخمدان پلی کیستیک(PCOS) یک بیماری اندوکرینی است که با علائم بالارفتن اندروژن ها( هورمون های مردانه)، عدم تخمک گذاری، چرخه قاعدگی نامنظم، پر مویی، آکنه و اختلال در باروری همراه است.

به گزارش بهداشت نیوز، چاقی و کم تحرکی یکی از علل شایع ایجاد این سندرم می باشد.

با افزایش وزن، احتمال مقاومت به انسولین افزایش می یابد، به دنبال مقاومت به انسولین، سطح انسولین در خون بالا رفته و در پاسخ به این تغییر، سطح استروژن و پروژسترون کاهش یافته و در عوض هورمون های LH و FSH افزایش یافته که باعث رشد فولیکول ها و ایجاد فولیکول های متعدد در تخمدان و ایجاد سندرم تخمدان پلی کیستیک میکند.
در ادامه به بررسی تعدادی از گیاهان موثر در درمان این سندرم می پردازیم:

1- گیاه پنج انگشت با نام علمی vitex agnus castus : مطالعات انجام شده نشان میدهد که این گیاه باعث افزایش سطح استروژن و پروژسترون می شود و بنابراین در درمان سندرم تخمدان پلی کیستیک میتواند موثر واقع شود.

2-کوهوش سیاه با نام علمی cimicifuga racemosa: با افزایش سطح پروژسترون، بهبود سطح FSH:LH میتواند در بهبود Pcos موثر باشد.

3-دارچین با نام علمی cinnamon cassia: با کاهش مقاوت به انسولین، کاهش سطح تستوسترون و LH و بهبود پروفایل چرخه متابولیکی و کاهش وزن میتواند در بهبود PCOS موثر باشد.

4-خارخسک با نام علمی Tribulus terrestris: سبب تحریک تخمک گذاری می شود.

5-شیرین بیان با نام علمی Glycyrrhiza glabra: سبب کاهش سطح تستوسترون و افزایش سطح استرادیول شده و در بهبود PCOSموثر می باشد.

6_گل صد تومنی با نام علمی Paeonia Lactiflora: با کاهش سطح تستوسترون و LH، افزایش استرادیول و بهبود تخمک گذاری در بهبود PCOS می تواند موثر واقع شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر ناامیدکننده از آیفون17 پلاس!