سامسونگ با همکاری مجله Dezeen چالش جهانی طراحی برگزار می‌کند


سامسونگ با همکاری مجله Dezeen چالش جهانی طراحی برگزار می‌کند

شرکت سامسونگ الکترونیکس و مجله مشهور Dezeen که در زمینه طراحی و معماری فعالیت می‌کند، از برگزاری مسابقه جهانی طراحی با هدف شناخت و معرفی هر چه بیشتر ارزش‌ پایداری خبر دادند. چالش Re:Create Design با مجموع جوایزی به ارزش 18 هزار پوند، از...

سامسونگ با همکاری مجله Dezeen چالش جهانی طراحی برگزار می‌کند
شرکت سامسونگ الکترونیکس و مجله مشهور Dezeen که در زمینه طراحی و معماری فعالیت می‌کند، از برگزاری مسابقه جهانی طراحی با هدف شناخت و معرفی هر چه بیشتر ارزش‌ پایداری خبر دادند.
چالش Re:Create Design با مجموع جوایزی به ارزش 18 هزار پوند، از علاقه‌مندان در سراسر جهان دعوت می‌کند تا ایده‌های خلاقانه خود را در زمینه موضوعاتی همچون بازمصرف، بازیافت و استفاده مجدد از دستگاه‌های قدیمی سامسونگ و عناصر آن ارسال کنند.
چالش Re:Create Design چیست؟
چالش Re:Create Design سعی دارد تا بازتابنده تلاش‌ها و برنامه‌های مستمر سامسونگ برای پایدارتر کردن محصولات و سرویس‌هایش باشد. شرکت‌کنندگان در این چالش ترغیب و تشویق می‌شوند تا راهکارهای نوآورانه‌ای برای استفاده مجدد از دستگاه‌های قدیمی یا مواد قابل بازیافت برای تبدیل آنها به محصولاتی جدید ارائه دهند. راهکارهایی که بتواند برای سیاره زمین و ساکنان آن سودمند باشد.
سامسونگ طی سال‌های اخیر طرح‌های زیادی را در این زمینه انجام داده که توانسته ضمن کمک به مردم و شهروندان جوامع مختلف، به سیاره زمین و محیط زیست آن یاری رساند. از جمله این فعالیت‌ها، طرح EYELIKE سامسونگ بود که در آن گوشی‌های قدیمی و بدون استفاده گلکسی، به دوربین‌های تشخیص پزشکی EYELIKE Fundus تبدیل شدند تا متخصصان پزشک و غیر پزشک بتوانند بیماران را برای شرایطی که ممکن است منجر به نابینایی شود غربالگری کنند.
علاوه بر این جدیدترین گوشی‌های گلکسی سامسونگ از پلاستیک‌های بازیافت شده و تورهای ماهیگیری رها شده در اقیانوس ساخته شده‌اند. به این جمع می‌توان کنترل از راه دور SolarCell سامسونگ را هم اضافه کرد که بدون باتری و با جذب نور کار می‌کند و 24 درصد از عناصر سازنده آن از مواد بازیافتی تشکیل شده.
تی‌ام رو، مدیرعامل و رئیس مرکز طراحی شرکت سامسونگ در مورد برگزاری این چالش گفت : «دوران کنونی را می‌توان عصر عدم ثبات و فرصت‌های نامحدود زندگی به ویژه برای طراحان خلاق دانست. سامسونگ اما به قدرت خلاقیت باور دارد و اعتقاد داریم که آینده ما باید از طریق نوآوری‌های معنادار و پایدار مراقبت و متحول شود. امیدواریم که این چالش و رقابت جرقه‌ای را برای ایجاد تغییرات موثر ایجاد کند».
حضور و ثبت نام
شرکت در چالش Re:Create Design برای تمامی افراد بالای 18 سال همه کشورهای جهان رایگان است. تمامی علاقه‌مندان فارغ از اینکه در زمینه طراحی کار کرده یا آموزش دیده‌اند، می‌توانند در این چالش شرکت کنند.
ثبت نام و شرکت در چالش به راحتی و با مراجعه به وبسایت مجله Dezeen انجام می‌شود. با مراجعه به این وبسایت می‌توانید جزئیات بیشتر این رقابت را مطالعه کنید. علاقه‌مندان به شرکت در چالش Re:Create Design بایستی ایده خود را تا پایان روز 19 جولای (28 تیر) به وبسایت Dezeen ارسال کنند.
نحوه انتخاب برندگان
آثار ارسالی در چندین بخش و با چهار معیار اصلی ارزیابی می‌شود. این چهار معیار شامل : نوآوری (بررسی اصالت ایده)، حل مساله (ارائه راهکار برای بهبود زندگی مردم)، تاثیر اجتماعی و زیست محیطی (ارزیابی تاثیرات مثبت ایده بر سیاره زمین و ساکنان) و طراحی انسان محور (تطابق ایده با فلسفه طراحی سامسونگ و سبک زندگی مصرف‌کنندگان محصولات این شرکت) می‌شود.
پس از پایان ارزیابی‌ها، فهرست نهایی برندگان در ماه آگوست اعلام می‌شود. پس از آن یک پنل متشکل از سردبیران و کارشناسان طراحی مجله Dezeen رتبه اول و دو نفر دوم را برمی‌گزینند. فرد یا تیمی که مقام اول را کسب کند، جایزه بزرگ 10 هزار پوندی را دریافت می‌کند و به دو نفر دوم جایزه نقدی به مبلغ 4 هزار پوند اهدا می‌شود.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این رقابت لطفا به وبسایت www.dezeen.com مراجعه کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس