تصمیم اوپک پلاس تاثیر مثبتی بر اقتصاد جهان خواهد داشت


تصمیم اوپک پلاس تاثیر مثبتی بر اقتصاد جهان خواهد داشت

علی بوخمسین، مدیرکل مرکز مطالعات اقتصادی، درباره تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید اظهار کرد.

به گزارش اسپوتنیک، علی بوخمسین، مدیرکل مرکز مطالعات اقتصادی گفت: قیمت‌های کنونی نفت به‌ویژه برای بزرگترین تولیدکنندگان جهان بسیار ناعادلانه است. علاوه بر این، نیازهای این کشورها، به عنوان مثال، افزایش سرمایه گذاری، به طور کامل برآورده نمی شود. بنابراین، تعجب آور نیست که اعضای اوپک پلاس تصمیم گرفته اند به طور جدی در رویکرد خود تجدید نظر کنند. به ویژه عربستان سعودی و روسیه که از بزرگترین تامین کنندگان انرژی هستند. لازم به ذکر است که این تصمیم تنها نتیجه توافق کشورهای اوپک پلاس است.
با این حال، پیامدهای ملموسی خواهد داشت. اولاً، تولیدکنندگان می‌توانند فرصت‌های سرمایه‌گذاری و موقعیت مالی خود را تقویت کنند که به نوبه خود تأثیر مثبتی بر بودجه سالانه آنها خواهد داشت. ثانیاً، این تصمیم در واقع در خدمت منافع بازار جهانی نفت است. مصرف کنندگان می توانند بسته به حجم نفتی که قبلاً توسط تولیدکنندگان تعیین شده است، نیازهای خود را تنظیم کنند.
از نظر تاثیر بر اقتصاد جهانی، تصمیم اوپک پلاس قیمت نفت در بازار را پایدارتر خواهد کرد. در خصوص ایالات متحده، واشنگتن همیشه فقط منافع خود را دنبال می کند، کشورهای دیگر توجه چندانی به آن ندارند. طبیعتا آمریکا با اعمال فشار بر بازارهای جهانی و با هدف کاهش چشمگیر قیمت انرژی، تلاش خواهد کرد تا از اجرای این توافق جلوگیری کند.
با این وجود، همانطور که تجربه نشان می دهد، واشنگتن نمی تواند خواسته های خود را به اعضای اوپک + تحمیل کند. کافی است سفر ناموفق بایدن به عربستان سعودی را یادآوری کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | تصویری از یک خواننده زیر زمینی در آغوش علی دایی