آغاز وزش باد و رعد و برق در تهران


آغاز وزش باد و رعد و برق در تهران

تهران تا دقایقی دیگر شاهد رگبار پراکنده گاهی رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد گرد و خاک خواهد بود.

به گزارش مشرق، سازمان هواشناسی صبح امروز دوشنبه پانزدهم خرداد برای ساعت عصر و اوایل شب در استان تهران، البرز و مناطقی از کرمان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، شمال و شرق هرمزگان و برخی نقاط واقع در سمنان، یزد، اصفهان، مرکزی، قم، قزوین، زنجان، اردبیل، شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و ارتفاعات البرز مرکزی، رگبار پراکنده گاهی رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد گرد و خاک پیش‌بینی کرده بود.

همچنین حامد یزدی مهر مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از اهالی پایتخت خواسته بود از تردد در حاشیه رودها و ارتفاعات احتیاط کنند.

وی از صدور هشدار زرد هواشناسی خبر داد و گفت: طبق اعلام سازمان هواشناسی از عصر امروز دوشنبه تا روز چهارشنبه ۱۷ خرداد شاهد احتمال وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید در نقاط مستعد و احتمال بارش تگرگ در استان تهران به ویژه در ارتفاعات خواهیم بود و توصیه اکید مدیریت بحران احتیاط در تردد و اجتناب از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها است.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران درباره احتمال فعالیت سامانه دوم مبنی بر وقوع ناپایداری محلی و وزش باد شدید در مناطق مستعد گرد و خاک به ویژه در ساعات بعد از ظهر تا شب نیز هشدار داد و گفت: طبق پیش بینی سازمان هواشناسی در مدت زمان مذکور وزش باد شدید گاهی خیلی شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا را در استان تهران به ویژه مناطق مرکزی، جنوبی و غربی خواهیم داشت.

یزدی مهر همچنین از آماده باش ستاد مدیریت بحران خبر داد و تاکید کرد: توصیه مدیریت بحران در خصوص وقوع سامانه دوم احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، عدم استقرار در نواحی مرتفع و داربست‌ها است تاکید می‌شود کوهنوردان آماتور و حرفه‌ای از صعود به ارتفاعات خودداری کنند و نسبت به عدم قرار گرفتن افراد و پارک خودروها زیر تابلوهای تبلیغاتی و درختان فرسوده خودداری شود.

وی خاطرنشان کرد: از گروه‌های حساس به خصوص افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و تنفسی و قلبی می‌خواهیم در زمان‌های کاهش کیفیت هوا و بروز گرد و غبار از قرار گرفتن از فضای باز خودداری کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آب و هوا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403