خبر خوش برای کاربران آیفون و اپل واچ ؛ سیستم عامل iOS 17 و watchOS 10 با ویژگی‌های جذاب معرفی شدند


خبر خوش برای کاربران آیفون و اپل واچ ؛ سیستم عامل iOS 17 و watchOS 10 با ویژگی‌های جذاب معرفی شدند

کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل در 2023 هم برگزار شد و مثل هر سال شاهد محصولات سخت‌افزاری بسیاری بودیم. اما نرم‌افزار بهینه، پایه و اساس این محصولات است. در همین رابطه، اپل در WWDC 2023 سیستم‌های عامل iOS 17 و watchOS 10 را نیز معرفی کرد که کاربران...

کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل در 2023 هم برگزار شد و مثل هر سال شاهد محصولات سخت‌افزاری بسیاری بودیم. اما نرم‌افزار بهینه، پایه و اساس این محصولات است. در همین رابطه، اپل در WWDC 2023 سیستم‌های عامل iOS 17 و watchOS 10 را نیز معرفی کرد که کاربران آیفون و اپل واچ را هیجان‌زده می‌کنند.

هر ساله با برگزاری مراسم WWDC اپل، از بسیاری محصولات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری این شرکت رونمایی می‌شود که با قابلیت‌ها و ایده‌های نو به میدان می‌آیند. این بار نیز در کنار محصولات سخت‌افزاری، سیستم عامل‌های جدید اپل برای گوشی‌های آیفون و ساعت‌های هوشمند اپل واچ معرفی شدند.

از این رو، در ادامه مطلب همراه شهر سخت افزار باشید تا مروری بر تغییرات ریز و درشت iOS 17 و watchOS 10 اپل داشته باشیم.

سیستم عامل آی او اس 17

عمده تغییرات این بار آی او اس بر بخش‌های مختلف مکالمات صوتی، تصویری و پیام‌ها باز می‌گردد.

برای مثال می‌توان با ایجاد Poster هایی، صفحه تماس را برای افراد مختلف با تصویر و تایپوگرافی‌های مشخص، شخصی‌سازی کرد.

از طرفی دیگر نیاز نیست پیغام‌گیر خود را بعداً چک کنید و می‌توانید حین ضبط پیغام توسط تماس گیرنده، گفته‌های او را روی صفحه مشاهده کنید.

ارسال استیکرها نیز قابلیت جذابی است که اکنون می‌توانید به اشکال مختلف در مکان‌های مختلف از آن استفاده کنید. همچنین این امکان وجود دارد تا سوژه مورد نظر خود را از تصاویر جدا کرده و آن‌ها را مستقیماً به استیکر بدل کنید یا حتی با تصاویر Live خود، استیکر متحرک بسازید.

قابلیت‌های مبتنی بر Air Drop نیز بخش دیگری از تغییرات سیستم عامل Ios 17 را شامل می‌شوند.

صفحه کلید گوشی‌های آیفون نیز در این نسخه بهبود یافته است. در سیستم عامل Ios 17 اکنون قادر است ویژگی اصلاح خودکار کلمات را به شکل بهینه و هوشمندتری ارائه دهد و ایرادات سهوی و گرامری را بر طرف سازد.

این بار اپل با بهره‌گیری از الگوریتم‌های بهینه‌تر، شناخت بیشتری نیز از عادات تایپ کردن شما خواهد داشت.

برنامه Journal نیز یکی از تغییرات سیستم عامل جدید آیفون است که از این پس در دسترس خواهد بود و شما را قادر می‌سازد...

به طور کلی برقراری امنیت E2E یکی از مانورهای اصلی اپل روی آی او اس جدید برشمار می‌رود.

قابلیت Standby نیز یکی از ویژگی‌های جدید است که امکانات یک ساعت هوشمند را در اختیار شما قرار می‌دهد و می‌توانید با افقی قرار دادن گوشی، در یک نگاه کلی به اطلاعاتی از جمله ساعت، آب و هوا، پیام‌های مهم و برنامه‌ریزی هفتگی و غیره دسترسی داشته و نیازی به ورود یک به یک اپلیکیشن‌ها نداشته باشید.

از حالا می‌توانید بجای Hey Siri تنها از عبارت Siri استفاده کنید!

سیستم عامل watchOS 10

برخلاف آی او اس، سیستم عامل واچ او اس تغییرات شگرفی به خود دیده است که شاید تجربه کار با اپل واچ را به کلی تغییر دهد. کلیدی‌ترین تغییر سیستم عامل watchOS 10، افزوده شدن ویجت‌های بیشتر برای دسترسی سریع به اطلاعات شخصی است.

بسیاری از کاربران تمایلی به باز کردن یک به یک برنامه‌ها برای انجام امور خود را ندارند و همین موضوع باعث شده تا همچون iOS، سیستم عامل اپل واچ هم بسیاری از برنامه‌ها را به شکل ویجت نمایش دهد.

این مطلب در حال بروزرسانی است ...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عجیب  الناز شاکردوست در یک مراسم رسمی! + عکس