قیمت هدست واقعیت افزوده اپل پیش از WWDC افشا شد؛ ناقابل 1999 دلار


قیمت هدست واقعیت افزوده اپل پیش از WWDC افشا شد؛ ناقابل 1999 دلار

یکی از محصولات مورد انتظار که احتمالاً در رویداد WWDC اپل از آن رونمایی خواهد شد، هدست واقعیت افزوده (AR) این شرکت است. این هدست که به عنوان نسل جدید هدست‌های واقعیت مجازی و همراه با فناوری‌های جالبی همچون قابلیت پایش ضربان قلب در دست توسعه...

یکی از محصولات مورد انتظار که احتمالاً در رویداد WWDC اپل از آن رونمایی خواهد شد، هدست واقعیت افزوده (AR) این شرکت است. این هدست که به عنوان نسل جدید هدست‌های واقعیت مجازی و همراه با فناوری‌های جالبی همچون قابلیت پایش ضربان قلب در دست توسعه قرار دارد، قرار است با برچسب قیمت کاملاً متفاوت نسبت شایعات پیشین یعنی ۳ هزار دلار معرفی شود.

اکنون گزارش‌هایی منتشر شده که نشان می‌دهد این هدست واقعیت افزوده مورد انتظار در چندین گزینه پیکربندی متفاوت تولید شده و قیمت نسخه پایه ۱۹۹۹ دلار خواهد بود.

قیمت هدست واقعیت افزوده اپل پیش از WWDC افشا شد؛ ناقابل 1999 دلار

پیش از این تمام شایعات و اطلاعات موجود به قیمت ۳ هزار دلاری هدست واقعیت افزوده اپل اشاره داشتند که در مقابل سایر محصولات موجود در بازار که برچسب قیمت ۳۰۰ تا ۹۰۰ دلاری به همراه دارند، یک نقطه ضعف بسیار بزرگ برای آن محسوب می‌شد. با این حال، به نظر می‌رسد که قیمت این محصول هزار دلار پایین‌تر از ارقام اعلام شده است.

برچسب قیمت ۳۰۰۰ دلاری هدست اپل اولین بار در گزارش‌های The Information و در سال ۲۰۲۱ ظاهر شد و پس از آن نیز تعداد زیادی از رسانه‌های حوزه فناوری از آن حمایت کردند.

قیمت هدست واقعیت افزوده اپل پیش از WWDC افشا شد؛ ناقابل 1999 دلار

در آن زمان مارک گورمن، مدیر خبرگزاری بلومبرگ، اعلام کرد که هدست AR اپل یک محصول جاه‌طلبانه گران‌قیمت است که در ابتدا بازار مصرف‌کنندگان عمومی را هدف قرار نخواهد داد، بلکه در عوض به عنوان دستگاهی برای توسعه‌دهندگان، تولیدکنندگان محتوا و افراد حرفه‌ای معرفی خواهد شد.

ارزان‌تر از چیزی که گزارش شده بود

به گزارش Macrumors، اطلاعات منتشر شده پیش از آغاز رویداد WWDC اپل نشان می‌دهد که هدست AR موسوم به Reality One یا Reality Pro قیمت اولیه ۱۹۹۹ دلار را به همراه خواهد داشت.

در همین رابطه بخوانید:

- هدست واقعیت افزوده اپل پیش از تابستان ۱۴۰۲ عرضه می‌شود

نکته جالب آن است که این اطلاعات دقیقه آخری نشان می‌دهد که تولید هر دستگاه هدست واقعیت افزوده برای اپل ۱۵۰۰ دلار هزینه به همراه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)