هجوم باورنکردنی ملخ مراکشی به اراضی اصفهان + فیلم


هجوم باورنکردنی ملخ مراکشی به اراضی اصفهان + فیلم

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: ملخ مراکشی از سمت اراضی مجاور در شهرستان لردگان استان چهارمحال و بختیاری وارد منطقه سمیرم شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، منصور شیشه‌فروش در ارتباط با هجوم ملخ در بخش‌هایی از شهرستان سمیرم اظهار داشت: ملخ‌های مراکشی به اراضی و مراتع روستاهای چهارراه و سعادات‌آباد واقع در بخش پادنای شهرستان سمیرم هجوم برده‌اند و عملیات مبارزه با این آفت ازطریق سم‌پاشی توسط تیم مدیریت حفظ نباتات جهاد کشاورزی آغاز شده است.

وی ادامه داد: این آفت، از دسته آفات پلی‌فاژ و همگانی، مهاجم و سریع پرواز بوده و تراکم آن در هر متر مربع ۳۰ عدد حشره است که باید پیش از رسیدن به مزارع و بروز خسارت به محصولات کشاورزی، کنترل شود.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان دررابطه با اقدامات صورت گرفته برای مدیریت و دفع این آفت عنوان کرد: هماهنگی‌های لازم ازطریق فرمانداری و سازمان جهاد کشاورزی برای تامین نیازهای مربوط به مبارزه با این آفت ازجمله آب، سم و دستگاه‌های سم‌پاش انجام شده است.

وی افزود: ملخ مراکشی از سمت اراضی مجاور در شهرستان لردگان استان چهارمحال و بختیاری وارد منطقه سمیرم شده است.

شیشه‌فروش با بیان اینکه سطح مبارزه با ملخ در سال گذشته در استان اصفهان ۱۰هزار هکتار برآورد شده، خاطرنشان کرد: در سال جاری تاکنون مبارزه با ملخ در سطح ۱۲۰۰ هکتار در شهرستان‌های لنجان، تیران و کرون، کاشان، شهرضا و اراضی شهر گز انجام شده و با احتساب منطقه سمیرم پیش‌بینی می‌شود تا یک ماه آینده سطح مبارزه به ۲۰۰۰ هکتار افزایش یابد.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق