اتفاق باورنکردنی برای “پروین سلیمانی” وقتی با گریم به خانه رفت!


اتفاق باورنکردنی برای “پروین سلیمانی” وقتی با گریم به خانه رفت!

این بار به سراغ هنرپیشه‌ای رفته‌ایم که در کارنامه هنری‌اش بیش از ۱۰۰ فیلم یا سریال وجود دارد به گزارش وقت صبح به نقل از برترین‌ها: این بار به سراغ هنرپیشه‌ای رفته‌ایم که در کارنامه هنری‌اش بیش از 100 فیلم یا سریال وجود دارد اما معمولا...

این بار به سراغ هنرپیشه‌ای رفته‌ایم که در کارنامه هنری‌اش بیش از ۱۰۰ فیلم یا سریال وجود دارد

به گزارش وقت صبح به نقل از برترین‌ها: این بار به سراغ هنرپیشه‌ای رفته‌ایم که در کارنامه هنری‌اش بیش از 100 فیلم یا سریال وجود دارد اما معمولا وقتی از این فیلم و سریال‌ها حرف می‌زنیم، حضور این بازیگر در آن‌ها فراموش می‌شود. این‌بار درباره پروین سلیمانی صحبت می‌کنیم، ستاره تک سکانس‌ها.

بتول سلیمانی یا پروین سلیمانی تک فزرند یک خانواده متوسط بود که بعد از ازدواج مجدد پدرش با خواهر و بردار ناتنی خود بزرگ شد.

در نوجوانی وارد رادیو ارتش شده و بعد، از طریق ارتباطاتی که در رادیو کسب کرده بود، وارد تئاتر شد. پدر بتول از همان ابتدا با فعالیت هنری بتول مخالف بود.

روایت مشهور از فعالیت هنری بتول و مخالفت پدرش از این قرار است که روزی بتول از ترس عصبانیت پدرش بعد از اجرای نمایش با عجله به خانه بازمی‌گردد. این عجله و ترس به قدری بوده است که بتول فراموش می‌کند گریم خود را پاک کند.

وقتی با گریم به خانه بازمی‌گردد، عصبانیت پدرش بیشتر هم می‌شود و او را به دردسر می‌اندازد.

این اتفاق به خوبی نشان می‌دهد که فضای فکری آن دوران درباره کار هنری، بخصوص برای یک زن چگونه بوده است و چه فشار و استرسی از طرف اطرافیان و جامعه به زن‌ها تحمیل می‌شده است.

اما در نهایت این زن‌ها هستند که عقب ماندگی‌های جامعه را با شجاعت از بین می‌برند. با ورود بتول به سینما، و بیشتر شدن مخالفت‌های پدر، او از خانه پدری طرد می‌شود.

او در راه علاقه‌اش مدتی تنها و در سختی زندگی می‌کند اما بعد از کسب شهرت در سینما و تاتر، به عنوان “پروین سلیمانی” به خانه پدری بازمی‌گردد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهره‌ها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس