حمله جدید سخنگوی ارشد طالبان به ایران


حمله جدید سخنگوی ارشد طالبان به ایران

سخنگوی طالبان در مورد درگیری‌های اخیر مرزی، طرف ایرانی را مقصر خواند و ادعا کرد که «این درگیری‌ها ناشی از ایجاد مزاحمت از سوی نیرو‌های ایرانی و گشودن آتش در گام اول، از سوی آن‌ها، بوده است». ایران روی نیرو‌های خود تمرکز کند، مرزبانان ما آموزش‌دیده هستند

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی ارشد حکومت طالبان گفته است که نیرو‌های مرزبانی طالبان، آموزش دیده‌اند
سخنگوی طالبان می‌گوید: «نیرو‌های ما به‌ویژه نیرو‌هایی که در مناطق مرزی فعالیت می‌کنند، بسیار آموزش دیده‌اند، متأسفانه این حوادثی که بار‌ها رخ می‌دهد و چندبار تکرار شده، دلیل‌اش آن نیست که نیرو‌های ما بی‌توجهی کرده و یا آموزش دیده نیستند.».
وی افزوده است که آن‌ها برای آموزش نظامیان خود دارای مرکز اکادمیک هستند و از امکانات مورد نیاز، برخوردار است و در حال حاضر مشغول آموزش نیرو‌های امنیتی خود هستند.
حمله جدید سخنگوی ارشد طالبان به ایران
مجاهد در مورد درگیری‌های اخیر مرزی، طرف ایرانی را مقصر خواند و ادعا کرد که «این درگیری‌ها ناشی از ایجاد مزاحمت از سوی نیرو‌های ایرانی و گشودن آتش در گام اول، از سوی آن‌ها، بوده است».
وی گفت: «نیرو‌های ایرانی همیشه اولین تیر‌ها را شلیک می‌کنند و در جهت ما مزاحمت ایجاد می‌کنند، و نیروهای‌ما را مجبور به واکنش می‌کنند... ایران باید روی نیرو‌های خود تمرکز کند تا تفاوت‌های ظریف موجود را درک کنند و بدانند که احتیاط در مناطق مرزی، ضروری است».

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج