نامزد سابق ریاست جمهوری اسلواکی به دلیل حمایت از روسیه با محکومیت مواجه است


نامزد سابق ریاست جمهوری اسلواکی به دلیل حمایت از روسیه با محکومیت مواجه است

پورتال dennikn.sk اسلواکی اعلام کرد که دفتر دادستانی، رئیس سابق دادگاه عالی اسلواکی و رئیس سابق وزارت دادگستری، استفان گارابین را که قبلاً از اقدامات روسیه در قبال اوکراین حمایت کرده بود، محکوم کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، در ماه می 2022، کانال تلویزیونی مارکیزا اسلواکی گزارش داد که گارابین به دلیل مطالبی که در شبکه های اجتماعی در آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین منتشر کرد، بازداشت شد، جایی که او با "تأیید اقدامات روسیه" از این کشور حمایت کرده بود. گارابین پس از ارائه وثیقه آزاد شد.
بر اساس اطلاعات این پرتال، "گارابین برای تایید" عملیات ویژه روسیه محکوم شد. به گفته این نشریه، دفتر دادستانی ویژه هفته گذشته او را به موجب ماده ای متهم کرد که حداکثر مجازات آن سه سال زندان است.
این رسانه می نویسد که به گفته خود گارابین، او آماده است اظهارات خود را تکرار کند و مطمئن است که روسیه مطابق قوانین بین المللی عمل کرده است.
گارابین که اکنون 66 ساله است، یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اسلواکی 2019 بود که در دور اول در جایگاه سوم قرار گرفت. گارابین همچنین اعلام کرد که قصد دارد در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 شرکت کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید