معرفی نخستین هدست واقعیت ترکیبی اپل پس از سال‌ها انتظار / عکس


معرفی نخستین هدست واقعیت ترکیبی اپل پس از سال‌ها انتظار / عکس

دیجیاتو نوشت: پس از سال‌ها انتظار، اپل سرانجام امشب در رویدادی تاریخی از هدست واقعیت ترکیبی خود با نام «اپل ویژن پرو» (Apple Vision Pro) رونمایی کرد. این دستگاه انقلابی می‌تواند تغییری را در بازار ایجاد کند که آیفون در دنیای فناوری ایجاد کرده بود.

رویداد WWDC 2023 بالاخره میزبان رونمایی از هدست اپل ویژن پرو شد. اپل می‌گوید کاربران می‌توانند این دستگاه را با دستان، چشم‌ها و صدای خود کنترل کنند. کوپرتینویی‌ها می‌گویند هدست آن‌ها محتواهای دیجیتالی را با فضای پیرامون ما تلفیق می‌کند و از این فناوری با عنوان Spatial Computing یا «رایانش فضایی» نام می‌برند.

اپل ویژن پرو یک سیستم عامل کاملاً جدید دارد که از یک رابط کاربری سه‌بعدی بهره می‌برد. تجربه استفاده از این هدست محدود به یک نمایشگر نیست و کاربر می‌تواند اپلیکیشن‌ها را در هر اندازه و مکانی مشاهده کند.

معرفی نخستین هدست واقعیت ترکیبی اپل پس از سال‌ها انتظار / عکس

یکی از قابلیت‌های Apple Vision Pro این است که اجازه می‌دهد کسانی که اطراف شما هستند بتوانند چشمانتان را از پشت هدست ببینند. البته این امر از طریق قابلیتی با عنوان EyeSight انجام می‌شود که ویدیویی از چشمان شما را به نمایش می‌گذارد تا به‌طور همزمان یک تجربه فراگیر را در داخل هدست داشته باشید و اطرافیان هم بتوانند چشم‌های شما را ببینند.

اپل ویژن پرو به کاربران کمک می‌کند تا به کامپیوترهای مک وصل شوند و خروجی صفحه نمایش آن را به فضای مجازی ببرند. فیس‌تایم هم در تماس‌های ویدیویی می‌تواند مخاطبان را با اندازه واقعی نشان دهد. اپل تجربه مشاهده تصاویر و ویدیوها را هم بهینه‌سازی کرده است.

علاوه‌براین‌ها، ویژن پرو اولین دوربین سه‌بعدی اپل است که می‌تواند با کمک Spatial Audio ویدیوهایی ضبط کند که عمق دارند. کوپرتینویی‌ها می‌گویند این دستگاه نشان می‌دهد که چه زمانی در حال ضبط ویدیو است و چه زمانی فیلم‌برداری نمی‌کند.

معرفی نخستین هدست واقعیت ترکیبی اپل پس از سال‌ها انتظار / عکس

با این هدست می‌توانید ویدیوها را در محیطی شبیه به سینما تماشا کنید و به نمایشگر حتی بزرگ‌تر از اتاق خود دسترسی داشته باشید. اپل همچنین از عرضه ویدیوها و بازی‌ها مخصوص ویژن پرو ازجمله محتواهای پریمیوم از سوی دیزنی خبر داده است.

اپل ویژن پرو قدرت خود را از تراشه M2 می‌گیرد که البته یک کمک‌پردازنده مخصوص برای مدیا دارد. با این دستگاه می‌توانید از اپ‌های آشنایی مثل سافاری استفاده کنید و در عین حال با افراد پیرامون خود تعامل داشته باشید. اگرچه این هدست برای استفاده در داخل خانه طراحی شده است، اپل می‌گوید به‌لطف نسخه‌های جدید اپ‌هایی مثل فیس‌تایم، ویژن پرو را حتی در حین طی مسیر هم می‌توانید به کار بگیرید.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1774311

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه موبایل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نیک و بد